جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  سید مصطفی ابراهیمی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: اصلی ترین ماموریت حوزه علمیه تبیین و توسعه معارف و آموزه های دینی و علوم اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، عصر امروز در جلسه مدیران و مسئولین  امور پژوهشی مدارس علمیه  برادران و خواهران که  در مدرسه علمیه  شیخ الاسلام  برگزارشد به  اهمیت  مسئله  تحقیق و پژوهش در بین طلاب حوزه علمیه برادران و خواهران اشاره کرد و گفت: تولید علم و گام نهادن در مرزهای دانش و گسترش آن فرایندی جز پژوهش و تحقیق نقادانه در یافته های علمی و آرا ء نظری پیشینیان ندارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پیوستگی آموزش و پژوهش به عنوان استاندارد جهانی تولید علم به دلیل غلبه نگرش آموزشی بسیار کمرنگ بوده و از طرفی دانش تولید شده در گوشه و کنار نیز غالبا به اشخاص بستگی داشته و قواعد آن توسط سیستم تعریف و تبیین نشده است و این معضل بزرگی می باشد که باید برای رفع آن دنبال راه چاره بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود عالمان برجسته و خیل مشتاقان علم و اندیشه، حوزه های علمیه ظرفیت های بالایی برای نظریه پردازی و تولید علم دارد ولی از جهت سازماندهی ظرفیت ها دچار ضعف می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین افزود: برگزاری جشنواره هایی نظیر علامه حلی موجب تقویت بنیه علمی حوزه شده و زمینه کشف استعدادهای درخشان و گمنام حوزه علمیه را به خوبی فراهم آورده و با  ارتقای سطح انگیزه ها راه پیشرفت علمی طلاب را تسریع  بخشیده و به سازماندهی ظرفیت ها کمک می نماید.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: ارتقاء پژوهش و فرهنگ آن منوط به توجه ویژه و مبنای ارکان پژوهش می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha