جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمن با اشاعه ناهنجاری های اجتماعی، ترویج منکرات اخلاقی و ولنگاری فرهنگی در صدد فتنه فرهنگی است تا بتواند به مقاصد شوم سیاسی خود دست یابد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی، امروز و همزمان با دهه بصیرت و ولایت، در جمع طلاب مدرسه علمیه راز و جرگلان، اظهارداشت: در کارزار فتنه فرهنگی یک ورزیدگی خاصی لازم است چرا که در جنگ نرم مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می رود.

وی افزود: اگر در مورد وضعیت فرهنگی کشور جستجو کنید متوجه می شوید که یک نوع ولنگاری فرهنگی در کشور اتفاق افتاده است، مثلا ترویج کنسرت ها و نشر اشعاری که مروج فساد بوده و بحث ترویج مدهای غربی در کشور نیز از جمله این ولنگاری های فرهنگی در جامعه محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بر همین اساس طلاب وظیفه دارند نخست خودشان را تربیت کنند تا بتوانند جامعه هدف را بخوبی مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید خودمان را از همین الآن برای مقابله با تهاجم فرهنگی آماده کنیم، گفت: اکنون وظیفه طلاب تهذیب نفس است و اینکه وقت خود را به بطالت سپری نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی تصریح کرد: امروز پس از اینکه دشمن در جنگ هشت ساله و فتنه هشت ماهه نتوانست موفق شود، گاهی با شبیخون فرهنگی و در مرحله ای ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به تعبیر رهبری عزیز به دنبال اینست که سنگرهای معنوی را منهدم کند.

وی افزود: دشمن با اشاعه ناهنجاری های اجتماعی، ترویج منکرات اخلاقی و ولنگاری فرهنگی در صدد فتنه فرهنگی است تا بتواند به مقاصد شوم سیاسی خود دست یابد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی دشمنان در صدد رخنه برای شکستن سدّ ایمان مردم هستند، اظهار داشت: کسب ورزیدگی لازم برای مقابله با فتنه فرهنگی و اجتماعی دشمنان، نیاز به بصیرت و تزکیه تمامی اقشار جامعه دارد و لازمه این امر ترویج تقوای فردی و جمعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه تقوا در 10 سال پیش با تقوای الآن فرق دارد چون قبلا شبکه های اجتماعی و تلگرام نبودند، گفت: انتخاب با شماست اگر بخواهید با خدا باشید مسیر مشخص است و اگر بخواهید با شیطان باشید باز هم مسیر مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی با بیان اینکه تقوا در یک لحظه شکل نمی گیرد، بلکه از اول زندگی انسان آغاز می شود، از وقتی که شخصیت انسان شکل می گیرد، افزود: اگر شخصی قرار است مدافع ولایت باشد باید از همین الآن با مبادی ولایت آشنا شود و روزنه آن تقوا است.

وی با اشاره به اینکه اگر آخرت و دنیا را می خواهید همه چیز دست خداست و شرطش تقوا است، گفت: اینکه سران فتنه با سابقه ای که داشتند این طور لغزیدند، این خودش برای ما درسی است چرا که شاید پیشنیان را ندیده باشیم، ولی اینها را که دیدیم، اینان کسانی بودند که چندین امام را درک کرده اند ولی باز هم دیدید در راه لغزیده اند حضرت امام (ره) را ديدند و باز هم لغزيدند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فتنه جایی است که انسان نتواند خوب و بد را تشخیص دهد، اظهار داشت: در دعا می خوانیم "اللهم اجْعَلِ النُّورَ فِي بَصَرِي وَ الْبَصِيرَةَ فِي دِينِي وَ الْيَقِينَ فِي قَلْبِي وَ الْإِخْلاصَ فِي عَمَلِي / خدایا نور چشم سرم را زیاد کن و مهمتر از آن چشم دل است تا دل را در مسیر درست قرار دهد و الا اگر بصیرت نباشد انسان ممکن است با ولی خدا هم بجنگد.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جانباز صفین سر امام حسین علیه السلام را می برد چرا چون تقوا رعایت نشده إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ (ابتداى ظهور فتنه‏ها هواهايى است كه پيروى مى‏شود) کسانی که حامی فتنه هستند در هر جا و لباسی هستند، اگر در شرایط حساس خود من را مدیریت کردیم و اهل ایمان و تقوا باشیم، میتوانیم از فتنه ها سربلند بیرون بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی خاطرنشان کرد: مردم کوفه چون بصیرت نداشتند کاری کردند که 25 سال امام علی (علیه السلام) را خانه نشین کرد، ولی مردم ایران نگذاشتند این اتفاق در ایران برای ولایت فقیه بیفتد و رهبری فرمودند باید از این مسائل درس بگیریم و طلاب نباید در این مسیر تنها به درس و بحث اکتفا کنند و سعی کنند به مسائل سیاسی هم توجه داشته باشند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha