شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد همایون زرینه

حوزه / حجت الاسلام زرینه با تاکید بر جایگاه رفیع علم در اسلام گفت: علم بدون عمل برای بشریت خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه امروز در حاشیه برگزاری آزمون علمی طلاب حوزه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بوئین زهرا، به بهره گیری بیشتر طلاب حوزه علمیه از فرصت ها اشاره و اظهار کرد: انسان هر قدر به علم و فن آوری توجه و در مسیر آن گام بردارد به همان اندازه به کمال نزدیک و به سعادت دست پیدا می کند، چرا که در اسلام یاد گرفتن علم برای همه انسان ها از زن و مرد الزامیست  وانسان جاهل نمی تواند به کمال دست پیدا کند.

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد:  پيدايش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند  و همواره بشر در صدد آن بوده که بفهمد و درک نمايد، علم و دانش در زندگی  انسان دارای  جايگاه ویژه ای است.

 وی افزود: نقش علم در زندگي انسان اين است که  راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد  وعلم، انسان را توانا  می کند  که آينده را همان گونه که می خواهد بسازد و علم مانند ابزاری  در اختيار خواست انسان قرار می گیرد  و طبيعت را آن چنان که انسان بخواهد و فرمان دهد می سازد

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا با تاکید بر اینکه علم بدون عمل برای بشریت خطرناک است، تصریح کرد: امروزه اهميت علم و دانش بر بشريت مخفی نیست  وهمه مكاتب بشری  و اديان آسمانی  بر كسب علم و دانش تأكيد دارند و پيشرفت و ترقی  در مسير علم را افتخار آميز  می شمرند.

وی به بهره گیری بیشتر طلاب از فرصت ها و خودسازی نفس اشاره و اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه خواهران تلاش نمایند که  بتوانند از فرصت ها ی زندگی و تحصیلی خود به بهترین نحو استفاده نمایند.

این محقق حوزه ادامه داد: در بسیاری از آثار اخلاقی  كه در مورد خودسازی  بحث شده اند، به عنوان تهذيب و تزكيه نفس پرداخته شده است که  باید این مسئله تهذیب و خودسازی را در خود تقویت نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha