شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش بزرگداشت امام شافعی در یمن

حوزه/ علمای یمن تاکید کردند: تمام علوم و اجتهاد ائمه و بزرگان اسلام در راه خدمت به اسلام و مسلمانان بود و ثمرات این خدمات گذشته تا کنون نیز ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن با همکاری دفتر اوقاف و ارشاد استان الحدیده یمن همایشی فرهنگی دینی درباره امام شافعی برگزار کرد.

در این همایش شمار زیادی از علما، خطبا و رهبران دینی حضور داشتند که به بخش هایی از زندگی امام شافعی و تلاش وی در زمینه تحقق وحدت اسلامی اشاره کردند.

در ابتدای این همایش حسن احمد الهیج استاندار الحدیده ضمن اشاره به برگزاری این همایش گفت: این گونه همایش ها نشان می دهد که تمام مذاهب اسلامی از یک سرچشمه سیراب می شوند و ما در حالی این همایش را برگزار می کنیم که دشمنان تمام امکانات و رسانه های خود را برای گمراهی و ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی به کار گرفته اند.

وی همچنین از علمای یمن خواست تمام تلاش خود را برای وحدت و همبستگی مردم و خدمت به اسلام و مسلمانان و کشور به کار بگیرند.

از سوی دیگر شیخ شمس الدین شرف الدین رئیس انجمن علمای یمن گزارش مختصری از زندگی ائمه اسلام و سیره آنها در امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به وحدت اسلامی ارائه کرد.

وی افزود: تمام علوم و اجتهاد ائمه و بزرگان اسلام در راه خدمت به اسلام و مسلمانان بود و ثمرات این خدمات گذشته تا کنون نیز ادامه دارد و به خواست خدا ادامه خواهد داشت و این در حالی است که وهابی ها با تمام توان خود تلاش می کنند اسلام را از راه خود منحرف کنند و افکار انحرافی خود را به اسلام نسبت دهند و برای دشمنی با اسلام بهانه به دست دشمنان و غربی ها بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha