جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور-مدیر حوزه لرستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:ضریب نفوذ کلام طلاب و مبلغان در نهادینه کردن فرهنگ دینی از جمله نماز در بین دانش آموزان در برخی موارد از والدین بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای عملی برای اقامه نماز در مدارس اظهارداشت:با مانوس نمودن دانش آموزان با اقامه نماز می توان از بسیاری منکرات ،آسیب ها و ناهجاریهای اجتماعی عصر حاضر که قشر نوجوان و جوان جامعه را تهدید می کند پیشگیری نمود و این آسیب ها را خنثی نمود.

وی با بیان اینکه نماز بهترین وسیله برای سالم سازی جسم و روح آدمی است افزود:نماز اوقات انسان را تنظیم می کند و به انسان وقت شناسی،نظم ،تبعیت پذیری ومی دهد و زندگی را بر مبنای یک حرکت سالم و صحیح جهت دهی می نماید.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد:نماز می تواند زندگی فردی و اجتماعی انسان را جهت دهی نموده و راه هدایت و سعادت را برای وی رقم زند.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور با بیان اینکه مبلغان ،ائمه جماعات مدارس و طلابی که در بین دانش آموزان حضور دارند، باید فرهنگ اقامه نماز را در همان سنین کودکی و نوجوانی در بین این قشر تبلیغ و ترویج نمایند تصریح کرد:بی شک نهادینه کردن واجبات دینی در همان سنین کودکی می تواند جوانان را در بزرگسالی از خطرات و آسیب های انحرافی مصون نگه دارد.

وی با بیان اینکه مبلغان و طلاب باید با بیان اثرات و برکات نماز در بین نسل نوجوان و جوان جامعه در تربیت نسلی مومن و پویا منشاء اثر باشند خاطر نشان کرد:در برخی موارد مبلغان و طلاب با بهره گیری از اصول روان شناختی و تربیتی می توانند نقش اثرگذاری خود را بیشتر از والدین ارائه دهند چرا که ضریب نفوذ مبلغان و طلاب کلامی اثرگذار است.

لزوم برگزاری بیشتر کارگاه های دانش افزایی

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه نهادهای دینی ،فرهنگی و تربیتی باید لزوم توجه به کیفیت آموزشی تبلیغی را در راس برنامه های خود قرار دهند گفت:در این زمینه آموزش و پرورش با همکاری دستگاههای دینی فرهنگی باید زمینه افزایش کارگاه های تخصصی برای مبلغان مدارس امین ،ائمه جماعات را فراهم آورد تا مبلغان دانش خود را برای تبلیغ اقامه نماز در مدارس به روز و هدفمند نمایند.

حجت الاسلام علی میناپور در پایان با بیان اینکه حمایت و بهره گیری بیشتر آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه علمیه در تربیت نسلی مومن،پویا و انقلابی ضرورتی انکارناپذیر است یادآوررشد:حوزویان و مبلغان فرزندان اسلام و انقلاب هستند که با بهره گیری از دانش قرآنی و علوم اهل بیت (ع) می توانند بعنوان بازویی ارزشمند در تربیت نسلی مومن و انقلابی منشاء اثر باشند که همدلی و هم افزایی مربیان و مبلغان همواره در تعلیم و تربیت دانش آموزان دوشادوش هم بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha