شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدجواد نظافت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نظافت گفت: رشد استعداد های برتر برای رفع نیازهای جامعه اسلامی لازمه الگویی برای جامعیت بخشیدن در مسیر نخبگانی است.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين محمد جواد نظافت در دومین نشست هم اندیشی شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه گفت: رشد استعداد های برتر برای رفع نیازهای جامعه اسلامی لازمه الگویی برای جامعیت بخشیدن در مسیر نخبگانی است.

وي با تاکید بر اینکه باید مراحلی را برای غربالگری مستعدین برتر در نظر گرفت، بیان کرد: باید با ایجاد شرایط و آزمایش های میدانی در اردو و سفر، استعداد طلاب مستعد برتر را ارزیابی کنیم.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در مسیر تربیت جامعه ای توانمند، رسالت آخوندی را مدنظر داشته باشیم ادامه داد: پیشینه افراد، اصالت خانوادگی، آزمون های کتبی و شفاهی و انگیزه ورود و تحصیل به حوزه، از موارد ریل گذاری ساختارهای آموزشی در مسیر به فعلیت رساندن مستعدین برتر است.

حجت الاسلام و المسلمين نظافت با توجه به سطح بندی مدارس و تمرکز در پذیرش طلاب به عنوان بهترین گزینه پرورش استعدادهای برتر گفت: با توجه به سابقه حوزه در تربیت نیروی توانمند و پاسخگوی جامعه و نظام اسلامی، طوری نباشد که هجوم استعداد برتر را بر خلاف استاندارهای لازم داشته باشیم.

گفتنی است، این جلسه هم اندیشی با حضور اعضای شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد و با ارائه نظر از جانب همه اعضا خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha