جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خوشخو-معاون بینالملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با تکفیری ها

حوزه/ معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: همایش اتحاد امت اسلام در مقابل تکفیر، در خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو، پیش از ظهر امروز در ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در بجنورد اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است تا در خارج از کشور هم همایش اتحاد امت اسلام در مقابل تکفیر را برگزار کنیم که ابتدا هندوستان و بعد  پاکستان و اندونزی است.

وی با بیان اینکه بعد از جریان بیداری اسلامی دشمن به این فکر افتاد که این مسیر را دچار انحراف و اختلال کند، افزود: بر همین اساس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از سال 92 به همت آیت‌الله مکارم شیرازی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خوشخو تصریح کرد: اخیراً همایشی را در این خصوص  برگزار کرده که ما از 82 کشور 350 مهمان داشتیم و قرار شد تا در استان‌های مختلف نشست‌هایی را برگزار کرده که تاکنون این نشست‌ها در 6 استان برگزار شده است و ما امروز همایش اتحاد امت اسلام در مقابل تکفیر را در استان خراسان شمالی داریم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با خطرناک دانستن پدیده تکفیری‌ها علیه امنیت امت اسلام و جهان بشریت گفت: امروز مقابله با این جریان انحرافی و جنایات تکفیری‌ها از واجبات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خوشخو با استناد به آیات قرآن که در آن کشتن انسان بی‌گناه را جرم و جزایش را جهنم می‌داند، افزود: امروز جریان‌های تکفیری که به راحتی هزاران انسان بی‌گناه از کودک و بزرگ را به فجیع‌ترین وضع می‌کشند، بویی از اسلام و قرآن نبرده‌اند.

وی، یکی از دلایل به راه اندختن جریان‌های تکفیری را تفرقه و ایجاد اختلاف بین امت اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمنان و دنیای کفر که از گسترش اسلام هراس داشتند، با استفاده از اختلافات موجود بین امت اسلامی، این جریان‌ها را به راه انداختند تا چهره‌ای زشت و خشن از اسلام به پیروان دیگر ادیان معرفی کنند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، نشان دادن چهره‌ای خشن و قبیح از اسلام را بزرگ‌ترین خطر جریان تکفیری‌ها و جرمی غیرقابل‌گذشت دانست و گفت: دین اسلام، دین رحمت و سمبل رأفت و محبت است و قرآن نیز دستور اکید در این خصوص به ویژه در برخورد با غیرمسلمانان داده است.

وی با بیان اینکه وحدت یک آموزه اصیل دینی و قرآنی است، اظهار داشت: بنابراین اهل سنت و تشیع باید به عنوان امت واحده اسلامی عمل کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خوشخو خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله ریشه تکفیری‌ها کنده شود و اسلام و مسلمین از شر این گروه‌های انحرافی نجات یابند.

گفتنی است، ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابل تکفیر» در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد با حضور 400 نفر از علمای شیعه و سنی برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha