جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری همایش سالانه خانوادگی مبلغین طرح هجرت اصفهانی، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان پیرامون برگزاری همایش  مبلغین طرح هجرت، گفت: امسال این همایش در قالب همایش خانوادگی در حال انجام است که این افراد به همراه خانواده خود در دو نوبت 3 روزه به مشهدالرضا(ع) اعزام می‌شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: در این دوره علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مبلغین، کلاس‌هایی مخصوص خانواده‌های این عزیزان برگزار می‌شود که این طرح را به یک اردوی تفریحی زیارتی و آموزشی مبدل خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم قدردانی از خانواده‌های مبلغین طرح هجرت، تصریح کرد: تاکنون نسبت به خانواده‌های روحانیون طرح هجرت برنامه خاصی وجود نداشته، در صورتی که بار اصلی این امر بر عهده خانواده‌های آنان است که با سختی‌ها کنار می‌آیند و این راه را برای روحانیت هموار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در ادامه تاکید کرد: هرچقدر که خدمات حوزه علمیه نسبت به خانواده مبلغین  طرح هجرت افزایش یابد، کارکرد و نقش مبلغین  در این طرح پررنگ‌تر خواهد شد، چراکه اگر خانواده‌ها از برنامه‌ها رضایت داشته باشند، طلاب با دلگرمی بیشتری وارد عرصه می‌شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در تبیین سرفصل‌های آموزشی در همایش طرح هجرت امسال، عنوان کرد: برای طلاب طرح هجرت موارد اخلاق در مناطق تبلیغی، مخاطب شناسی و شیوه برخورد با مردم تبیین شده و برای خانواده‌های آنان مباحثی که باعث انگیزه‌بخشی به آنان می‌شود تبیین می‌شود تا بتوانند پشتوانه خوبی برای طلاب باشند.

وی در تشریح نیازهای طلاب اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز طلاب در این عرصه، نیاز به اطلاعات خوب با توجه به تغییر و تحول‌های جامعه است، همچنین یکی از نیازهای ضروری که امروز قابل پیگیری است استحکام جایگاه طروحانیون طرح هجرت در ساختار حوزه است، چرا که این عزیزان گاهی 10 الی 15 سال در حال تبلیغ هستند و بار سنگینی را متحمل می‌شوند، لذا می‌طلبد که حوزه با نگاهی ویژه به این افراد خدمات بهتری را عرضه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha