شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نخستین روز درهای باز مسجد تازه تاسیس ایالت تنسی

حوزه/ نخستین روز درهای باز مرکز اسلامی تازه تاسیس در شمال شهر نشویل، مرکز ایالت تنسی در آمریکا به هدف مبارزه با کلیشه‌های اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از tennessean، نخستین مراسم درهای باز مرکز اسلامی تازه تاسیس در شمال شهر نشویل، مرکز ایالت تنسی در آمریکا روز شنبه به هدف مبارزه با کلیشه‌های اسلامی برگزار شد.
اعضای این مرکز اسلامی در این روز میزبان ده‌ها تن از بازدیدکنندگان غیرمسلمان بوده و با قهوه و ساندویچ از آنان پذیرایی کرده، به بحث و گفتگو درباره فشارهای اجتماعی پیش روی مسلمانان در جامعه نشویل پرداختند. آن‌ها همچنین نقش مسلمانان در نوسازی‌های شهری و کمک به بی‌خانمان‌ها را مورد بررسی قرار دادند.
در این مراسم نمایش اسلایدی با عنوان «آشنایی اولیه با اسلام» به اجرا درآمدکه شامل موضوعاتی چون نمازهای روزانه، شریعت اسلامی، قوانین دینی و حقوق زنان می‌شد.
برتنا نبا مکینی یکی از اعضای هیات مسجد و دانشجوی دکترا در این باره می‌گوید: سوءتعابیر زیادی درباره مسلمانان از جمله وضعیت زنان در دین اسلام وجود دارد. برای مثال اسلام زنان را به دانش و تحصیلات تشویق می‌کند و بسیاری از مردم غرب خلاف این مسئله را تصور می‌کنند.
در زمانه‌ای که اسلام‌هراسی در آمریکا مسلمانان را مورد تهدید قرار داده است، انجمن فرهنگی آمریکایی های مسلمان نشویل امیدوار است بتواند چهره متفاوتی از مسلمانان نسبت به آنچه در رسانه‌ها دیده می‌شود به نمایش بگذارند. 
انجمن فرهنگی آمریکایی های مسلمان 
انجمن فرهنگی آمریکایی‌های مسلمان در سال 2014 بدون داشتن یک مکان دائمی در نشویل آغاز به کار کرد. اعضای این گروه به مدت 2 سال نمازهای جماعت را در مراکز اجتماعی برگزار کرده و اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی برای راه اندازی یک مکان دائمی کردند تا اینکه در سپتامبر سال گذشته موفق به اجاره یک مکان تاریخی در خیابان جفرسون شدند. در حال حاضر شهر نشویل دارای 10 مسجد و مرکز اسلامی می‌باشد.
علی عقیل مدیر 43 ساله این مرکز می‌گوید: من فکر می‌کنم دست خدا در گردهم آوردن ما در این مکان درکار بوده است.
به گفته عقیل این مرکز فرهنگی اسلامی در کنار نمازهای جماعت، قصد برگزاری برنامه‌های فوق برنامه‌های تحصیلی برای کودکان مسلمان و دیگر فعالیت‌های خدمات اجتماعی دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha