شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، یکی از راه های مهم مقابله با ولنگاری فرهنگی را حضور در مراسم معنوی اعتکاف برشمرد.

آیت الله ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به حضور بسیار ارزشمند و پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف سراسر کشور ابراز داشت: جوانان عزیز به خصوص این سه روز را بسیار مغتنم بدانند از این جهت که در این ایام هر چه بیشتر و بهتر رابطه شان با پروردگار متعال وتوسلشان به ائمه اطهار(ع) را تقویت کنند.

وی افزود: به لطف الهی و به برکت عنایات حضرات معصومین(ع) و البته به برکت انقلاب اسلامی و میراث امام و شهیدان، سال به سال بر شمار معتکفان خانه خدا در اقصی نقاط ایران اسلامی افزوده می شود و ما باید این فضا و شرایط را قدر بدانیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر این که بی شک یکی از راه های مهم مقابله با معضلات فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری ولنگاری فرهنگی، تقویت مسایل اعتقادی و عبادی در جامعه است، گفت: قطعاً حضور در اعتکاف یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با فتنه ها و توطئه های شوم دشمنان خصوصاً در عرصه های فرهنگی و اخلاقی است.

وی همچنین بیان داشت: فردی که خالصانه در اعتکاف حاضر می شود یک نوع حالت انقطاع از دنیا و تعلقات دنیوی در او ظاهر می شود و این مساله به خاطر آن است که به دور از هیاهوهای زندگی روزمره، سه روز در خانه خدا می ماند و به عبادت و راز و نیاز با پروردگار مشغول می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha