شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام  عضو هیات علمی دانشکده علوم قرآنی ملایر

حوزه/ حجت الاسلام محمدی پیام  با اشاره به این که مراکز علمی نگاه راهبردی به فعالیت های قرآنی داشته باشند، گفت: فعالیت های قرآنی باید تداوم داشته باشد و نه این که در سال یک حرکت بزرگ صورت بگیرد و در نهایت بعد از اتمام کار، قرآن تا سال آینده به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام، ظهر امروز در نشست فعالان قرآنی در سالن اجتماعات ساختمان جهاد دانشگاهی شهر همدان گفت: فعالیت های قرآنی باید تداوم داشته باشد و نه این که در سال یک حرکت بزرگ صورت بگیرد و در نهایت بعد از اتمام کار، قرآن تا سال آینده به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه افزود: جلسات پیگیری فعالیت های قرآنی باید بصورت منسجم با حضور مسوولان تاثیر گذار در این زمینه برگزار شود تا کارهای انجام شده مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و همچنین کارهای انجام نشده برای آیند برنامه ریزی شود.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی ملایر با اشاره به ضرورت همگرایی نیروها و مسئولان قرآنی، تاکید کرد: در همدان شاهد همگرایی مناسبی بین مسئولان و نهاد ها برای پیشرفت برنامه های قرآنی در استان نبودیم و باید دنبال ایجاد همگرایی بین مسوولان و نهاد ها برای بهتر شدن سطح قرآنی استان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالان قرآنی را می توان در هفت بخش، فعالان عرصه علم و آموزش، فعالان عرصه هنر و رسانه، فعالان اداری و تشکیلاتی، فعالان سیاست گزار و برنامه ریز، فعالان اقتصادی و زیر ساختی و در نهایت فعالان بخش ارزیابی کننده، تقسیم کرد.

وی ادامه داد: مراکز علمی باید دغدغه قرآن را داشته باشند و گروه های تبلیغی و اهل رسانه نیز در این بخش فعالیت کنند، البته فعالیت قرآنی بدون برنامه ریزی منسجم و  سرمایه اقتصادی نمی تواند به خوبی اثر بخش باشد.

حجت الاسلام محمدی پیام در ادامه با اشاره به حدیث امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) می فرماید بهترین برادران شما کسانی هستند که متذکر ایراد هایتان می شوند، و کسانی که در راس کارهای قرآنی هستند باید نقد پذیر باشند.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی منحصر در قرائت قرآن نیست و مرحله نخست این فعالیت ها قرائت قرآن است و در مرحله های بعدی فهم و تحلیل کاربردی و به کار گیری مفاهیم قرآن در زندگی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: به فعالیت های قرآنی نگاهی راهبردی و کاربردی داشته باشیم و نباید در این راستا کار های جزئی انجام دهیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha