شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: بعثت خط بطان خدای تبارک تعالی بر جاهلیت خرافه پرست و آغاز یک تمدن نوین انسان ساز و طلایی در حیطه جامعه جهانی بشریت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، اظهار داشت: مبعث روز ابتدایی شروع عالی ترین مکتب علمی و عملی بشریت و آغاز پیدایی دین مبین اسلام و وعده الهی به فرستادن پیامبر نور و رحمت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: بعثت خط بطان خدای تبارک تعالی بر جاهلیت خرافه پرست و آغاز یک تمدن نوین انسان ساز و طلایی در حیطه جامعه جهانی بشریت است.

وی، انتخاب حضرت محمد(ص) از سوی خداوند متعال، برای انجام این ماموریت بزرگ در جهان آن زمان را ویژه و قابل تامل دانست و افزود: بهترین خلق خدا جهت انجام این ماموریت و این شروع طلایی انتخاب و به خُلق عظیم آراسته شد تا مکارم اخلاق را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام قلعه بالایی بیان داشت: عملیاتی شدن عقل فعال بشریت و عبودیت واقعی خدای تبارک در پرتو این اقراء آغازین و ماموریت جهانی خاتم الانبیاء والمرسلین و شروع آن از تاریکی زیبای غار حراء و ندای جهانی وحی طنین انداز شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: ما نیز باید با تاسی از بزرگ پیامبر جهان حضرت ختمی مرتبت (ص) در جهت انجام اهداف بعثت تلاش وافر و سعی کامل نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha