جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد ویکتوریا که در شعله‌های آتش سوخت، بازسازی می‌شود

حوزه/ تقریبا ۴ ماه پس از وقوع آتش سوزی در مسجد ویکتوریا در ایالت تگزاس آمریکا، اعضای مرکز اسلامی ویکتوریا بازسازی این مسجد را آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از victoriaadvocate، تقریبا 4 ماه پس از وقوع آتش سوزی در مسجد ویکتوریا در ایالت تگزاس آمریکا، اعضای مرکز اسلامی ویکتوریا بازسازی این مسجد را آغاز خواهند کرد.

شاهد هاشمی مدیر این مرکز درباره مراسمی که قرار است 27 ماه می، به مناسبت آغاز بازسازی مسجد برگزار گردد گفت: همه دعوت هستند. قصد داریم در این مراسم به همراه دیگر اعضاء از طرح‌های جدید مسجد که توسط راولی مک کوی معمار اهل ویکتوریا طراحی شده‌اند رونمایی به عمل آوریم. ماه‌ها از نزدیک با این معمار کار کرده‌ایم، نوسازی هنوز رسما آغاز نشده و مراسم بیشتر جنبه نمادین دارد. این گردهمایی به مناسبت آغاز ماه رمضان، ماه روزه داری و پاکسازی معنوی نیز برگزار می‌گردد.

هاشمی در ادامه گفت: ما پیش بینی می‌کنیم بتوانیم 1.1 میلیون دلار هزینه بازسازی مسجد ویکتوریا را از طریق سایت مسجد جمع آوری کنیم. با این حال تکمیل پروژه ممکن است به کمک‌های مالی خصوصی از جانب اعضای مسجد نیز نیاز داشته باشد. تمام پولی که تاکنون جمع آوری کرده‌ایم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مک کوی معمار طراح مسجد نیز گفت: طراحی طبقات مسجد به پایان رسیده است و در حال حاضر بر روی مدل سه بعدی ساختمان مسجد کار می‌کنیم.

وی با سازندگان و کارشناسان ساخت و ساز مسجد در ارتباط می‌باشد که زمان واقعی لازم و حداقل هزینه این پروژه را تخمین زده‌اند.

وی افزود: حدود یک هفته پس از آتش سوزی، با هاشمی و دیگر رهبران مسجد مشاوره اولیه انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که ساختار و پایه مسجد نیز باید جایگزین شود.

مک کویی درباره ویژگی‌های مسجد نیز گفت: مسجد دارای مناره و گنبد سنتی خواهد بود و ما همچنین می‌خواهیم نیازهای جامعه را شامل شود. این مرکز اسلامی همچنین دارای دفاتر، آشپزخانه و فضاهای دیگر نیز خواهد بود. ما سعی می‌کنیم مسجدی طراحی کنیم که برای اعضای جامعه اسلامی معنادار باشد. این نخستین باری است که من یک مسجد را طراحی می‌کنم هر چند پیش از این چند کلیسا را طراحی کرده بودم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha