جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا تراشیون

حوزه/ کارشناس مسائل تربیتی گفت: عمل به وظایف فردی از جنس حق الناس است و اگر فردی در زندگی مشترک وظایف خود را نسبت به همسر و فرزندان انجام ندهد، مرتکب حق الناس شده است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، شب گذشته در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی، در همدان گفت: خانواده ها باید فرایند ارتباط گیری با یکدیگر را بیاموزند تا بتوانند با همدیگر ارتباط خوبی داشته باشند.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت زمان در زندگی، افزود: والدین باید به گونه ای کار و زندگی خود را تنظیم کنند که فرزند آنها منزجر و ناراحت از شغل و عدم حضور آنان در خانواده نباشد و مسأله حضور آنها در خانه برای فرزندان آرزو نشود.

این کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه زن و شوهر نیاز به روابط متقابل دارند، ابراز داشت: همسران نیز نباید محیط زندگی خود را طوری اداره کنند که شغل آنها تبدیل به معضل مهمی در زندگی شود.

وی تصریح کرد: ارتباط کلامی موثر در زمان کوتاه در زندگی می تواند نقش به سزایی در زندگی مشترک ایفا کند، یعنی همسران به خصوص آقایان باید یاد بگیرند که در زمان کوتاهی که در خانه حضور دارند به همسر خود محبت کنند.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه با اشاره به اهمیت توجه در زندگی مشترک، اظهار داشت: هر قدر که به خواسته های معقول و منطقی اعضای خانواده توجه بیشتری شود، زندگی بهتری حاصل می شود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در زندگی مشترک، بیان داشت: انسان باید انرژی خود را در طول روز طوری مصرف کند که مقداری از آن را برای خانواده قرار دهد. همچنین برنامه ریزی و مدیریت زمان در زندگی یکی از مسایل با اهمیت است، به طوری که با بررسی زندگی علمایی همچون امام خمینی(ره) و شهید مرتضی مطهری(ره) به این مساله پی خواهیم برد.

کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: ما نسبت به خانواده خود مسئول هستیم، زن و مرد نسبت به وظایفی که بر عهده دارند باید پاسخگو باشند، مثلا خانم ها نباید خود را طوری مشغول فعالیت در خانه کنند که از دیگر وظایفشان باز بمانند و همچنین آقایان نباید طوری غرق در کسب و کار شوند که از وظیفه اصلی خود باز بمانند.

حجت الاسلام تراشیون در پایان تاکید کرد: عمل به وظایف فردی از جنس حق الناس است و اگر فردی در زندگی مشترک وظایف خود را نسبت به همسر و فرزندان انجام ندهد، مرتکب حق الناس شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    همسرم طلبه هستند و 7سال هست که زندگی مشترک داریم همسرم همه چیز رو دین می بینه نماز و روزه مستحبی فراوانی میگیره اما میگه ارتباط زناشویی فقط برای خدا اونم دوماهی یکبار کفایت میکنه .......