شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ حضرت خدیجه(س) از جایگاه خاص بین المللی برخوردار بود، چون در کسب و تجارت زبانزد عام و خاص بود و این جایگاه را فدای اسلام کرد تا دین سالم و انتشار یابد .

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در گفت وگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه(س) گفت: این بانوی اول اسلام، بانویی فداکار، مهربان و مؤمنه بود و توانست خدمات شایسته ای به اسلام کند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: حضرت خدیجه(س) در زمانی اسلام آورد و پیامبر(ص) را تصدیق کرد که او را رها کرده بودند و حاضر به تصدیقش نشدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: یکی از خصوصیات آن بانو،‌ایثار و از جان گذشتگی بود؛ زمانی که پیامبر(ص) به غار حرا رفته بود، حضرت خدیجه(س) فاصله بین غار و منزل را با پای پیاده می رفت و غذا می برد؛ این نمونه ای از عشق و وفاداری است.

وی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) الگویی مناسب در ابعاد مختلف اخلاقی، معرفتی، دین داری، ایمانی و شوهر داری برای همه زنان  است چون در مدتی که با پیامبر(ص) زندگی کرد از هر لحاظ همسری مناسب بود و پای عقیده خود تا آخرین لحظه ایستاد و با وجود همه سختیها عقب نشینی نکرد تا نهایتا از دنیا رفت.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: حضرت خدیجه(س) زن ثروت مند و از جایگاه شخصیتی، خانوادگی، طائفه و قبیله ای برخوردار بود، ولی با وجود همه این اوصاف با پیامبر(ص) که هنوز مبعوث به پیامبری نشده بودند و در آن زمان از جایگاه خاص اجتماعی برخوردار نبود، ازدواج کرد و با ثروت خود از دین و اسلام تا آخرین لحظه عمر دفاع و حمایت کرد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آن بانوا اولین زنی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد، اسلام را قبول کرد، پشت سر رسول خدا(ص) نماز خواند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) از جایگاه بین المللی برخوردار بود، چون در کسب و تجارت زبانزد عام و خاص بود و این جایگاه را فدای اسلام کرد تا دین سالم بماند و انتشار یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha