شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اکبر میر شکار رئیس کمیته امداد قم

حوزه/ مسجد پایگاه مهمی در محلات است و غیر از خواندن نمازهای یومیه باید پایگاه مناسبی برای رفع مشکلات نیازمندان نیز باشد و تا امکان دارد بخشی از امور رسیدگی به نیازمندان به امام جماعت واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر میرشکار عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان قم در سالن جلسات جامعه مدرسین با بیان اینکه کمیته امداد 21 هزار خانواده را تحت پوشش خود دارد گفت: منابع کمیته امداد توسط دولت و کمک‌های مردمی تأمین شده و هیچ‌کدام از امور تشکیلاتی و ساختمانی این کمیته از کمک‌های مردمی تأمین نمی‌شود و حتی یک ریال از کمک‌های مردمی خارج از امور نیازمندان هزینه نمی‌شود.

وی بیان کرد: تلاش ما در استان قم بر این اساس بوده است که نسبت به توانمندی خانواده‌ها اقدام کنیم تا همیشه نیازمند کمیته امداد نباشند و در این راستا سال گذشته بالغ بر 15 میلیارد تومان در زمینه اشتغال هزینه شده است و بسیاری از آنها دیگر مددجوی این کمیته نیستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مسجد پایگاه مهمی در محلات است و غیر از خواندن نمازهای یومیه باید پایگاه مناسبی برای رفع مشکلات نیازمندان نیز باشد و تا امکان دارد بخشی از امور رسیدگی به نیازمندان به امام جماعت واگذار شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم شرایطی را به وجود آوریم که اطلاعات مربوط به نیازمندان هر محله در اختیار مسجد قرار گیرد و کمک‌هایی که قرار است از طریق کمیته امداد اهدا شود به همراه کمک‌های جمع شده توسط مردم آن محله توسط مسجد در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

میرشکاری عنوان کرد: مسجد ظرفیت بسیار مناسبی دارد و ما نیز می‌توانیم این فضا را فراهم کنیم که به پایگاهی برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان محله تبدیل شود.

وی به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مساجد نیز می‌توانند در این امر خیر کمک کنند و می‌توانند با باز کردن حساب در این صندوق مبلغی را برای پرداخت وام به نیازمندانی که خود معرفی می‌کنند فراهم کنند و ما نیز حاضریم در این زمینه کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ابراز داشت: در مورد فطریه هایی که در مساجد جمع می‌شود کمیته امداد می‌تواند با مساجد برای کمک به نیازمندان آن منطقه همکاری کند و با اضافه کردن مبالغی به این فطریه ها، آنها را اختیار نیازمندان همان منطقه قرار دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که برای دریافت کمک به مساجد مراجعه می‌کنند نیازمند واقعی نیستند گفت: انتظار داریم که ائمه جماعات در مساجد فرهنگ‌سازی کنند تا مردم این افراد را به اداره‌های کمیته امداد معرفی کنند تا به نیازمندان واقعی کمک شود.

میرشکاری بیان کرد: مسجد و ائمه جماعات نقش مهمی در رفع نیاز نیازمندان دارند و ما در تلاشیم که با همکاری با ائمه جماعات اعتماد مردم به کمیته امداد را افزایش دهیم.

وی گفت: ائمه جماعات با مردم ارتباط نزدیکی دارند و مردم مطالب خود را با آنها در میان می‌گذارند و این همکاری ائمه جماعات و کمیته امداد به رفع نیاز نیازمندان واقعی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha