شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خدایی

حوزه/ مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس از وجود بیش از ۷۰۰موقوفه و۳هزارو۴۲۲رقبه در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام دادخدا خدایی در گفت‌گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در حوزه اوقاف طبس بیش از 700موقوفه و3 هزار و422رقبه وجود دارد که از این تعداد 79 فقره موقوفه برای افطاری، اطعام وتعداد 49 فقره موقوفه نیز برای برگزاری محافل انس با قرآن، تلاوت وقرائت قرآن است.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای عمل به واجبات و ترک محرومات است و هر کس به اندازه لیاقت معنوی و ظرفیت معرفتی خود از برکات این ماه بهره مند می شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: مردم با حضور در مساجد، تکایا، امامزادگان از فرصت های معنوی، معرفتی واستثنایی ماه مبار ک رمضان بهره گیری می‌کنند و یکی از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان اجرای نیات واقفین در قالب طرح افطاری ساده به عموم مردم و زائران است.

 حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه طرح افطاری ساده با هدف اجرای امینانه نیت واقف و از محل موقوفات مرتبط با اطعام دهی به روزه داران در ماه مبارک رمضان است، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در جامعه رواج یابد، زیرا افراد نیازمند در جامعه بسیار هستند، که از این سفره با برکت ماه رمضان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه مردم، خیّران و دوستداران وقف باید تشویق شوند تا در راستای نیات به روز و مورد نیاز جامعه از جمله توسعه امامزادگان وترویج علوم قرآنی وقف داشته باشند، اظهار داشت: با فرهنگ سازی درست، خیرین ونیکوکاران شهرستان می‌توانند کمکهای مالی خود را به سمت کمک به خانواده‌های نیازمند، توسعه فرهنگ علمی کشور، توسعه امامزادگان، محافل قرآنی وخرید جهیزیه برای زوج های نیازمند در قالب وقف سوق دهند.

مدیر اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به تفکر وقف در حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: فرهنگ وقف در زمینه فرهنگی نیاز روحی و تربیتی جامعه را فراهم می کند، که نمونه آن وقفیات حوزه های علمیه است که زمینه ساز تربیت طلاب جوان و با استعداد می شود.

وی ادامه داد: واقفینی که در زمینه فرهنگ همکاری می کنند، زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستند، که با دستان خود زمینه پرورش معلمان و سربازان جنگ نرم را در جامعه فراهم می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha