جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی سال آینده تاسیس می‌شود

حوزه/یک مقام ارشد وزارت امور دینی در اندونزی اعلام کرد دانشگاه بین المللی اسلامی قرار است سال آینده در دپوک در جنوب جاکارتا تاسیس شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به گفته یک مقام ارشد امور دینی در اندونزی، دانشگاه بین المللی اسلامی در اندونزی سال آینده تاسیس خواهد شد.

مستوکی، سرپرست مرکز اطلاعات امور در وزارت امور دینی با اشاره به برنامه‌های دولت در ارتباط با گسترش آموزه‌های اسلامی، از آغاز ساخت دانشگاه بین المللی اسلامی سال آینده در دپوک در جنوب جاکاراتا خبر داد.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی حکم تاسیس این دانشگاه را یک سال پیش صادر کرده بود، اما زمان دقیق ساخت این دانشگاه اعلام نشده بود.

* طراحی برنامه دانشگاه با مشارکت مصر، انگلستان، ایالات متحده، کانادا و استرالیا

در این میان به گفته یوسف کالا معاون رئیس جمهور اندونزی این دانشگاه تنها برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را شامل خواهد شد و وزارت امور مذهبی در اندونزی نظارت و هماهنگی میان برنامه‌های این دانشگاه را بر عهده خواهد داشت. به علاوه شماری از متخصصان مذهبی از دیگر کشورها چون مصر، انگلستان، ایالات متحده، کانادا و استرالیا  نیز در طراحی برنامه تحصیلی این دانشگاه مشارکت خواهند داشت و دانشجویانی از اندونزی و دیگر کشورها می‌توانند به تحصیل در آن بپردازند.

معاون رئیس جمهور اندونزی گفت: تحقیقات و توسعه ایده‌های متنوعی خواهیم داشت و محتوای آن‌ها بین المللی خواهند بود. هدف از تاسیس این دانشگاه آماده سازی متفکران و روشنفکران اسلامی و مذهبی است.

* بیشتری دانشجویان دانشگاه خارجی خواهند بود

وی افزود: این دانشگاه دارای یک محوطه بزرگ و وسیع خواهد بود که در آن خوابگاه‌های دانشجویی و مجتمعی برای اساتید و سخنرانان قرار خواهند داشت و انتظار می رود که 75% دانشجویان ثبت نامی خارجی باشند.

به گفته معاون رئیس جمهور، دولت اندونزی بودجه نسبتا اندکی برای ساخت این دانشگاه جدید اختصاص داده است و قرار است بودجه اصلی از طریق کمک‌های مالی به طور عمده از خارج از کشور تهیه شود.

این درحالی است که یکی از مقامات ارشد وزارت امور دینی اندونزی پیش از این گفته بود که بسیاری از کشورهای غربی به سرمایه گذاری در این دانشگاه علاقه نشان داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha