جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه جریان های کارگزاران نظام به این بلوغ دینی و اسلامی نرسیده اند که نسبت به این واجب دینی حساس باشند، مطرح کرد: در عرصه‌های اجرایی و کارگزاری نظام همچنین حوزه های امنیتی و قضایی به هیچ وجه نسبت به مسأله رعایت امر به معروف و نهی از منکر حساسیت وجود ندارد؛ حتی نسبت به حامی آن نیز حساسیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم اختتامیه همایش ملی علمی ـ پژوهشی «امر به معروف و نهی از منکر» ضمن قدردانی و تشکر از برگزارکنندگان این همایش، اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر هر چه مورد تبیین قرار گیرد بالاتر از این نمی‌تواند ثابت کند که واجب شرعی و فریضه الهی است.

*حمایت از آمران و ناهیان در بستر قانون تأسف‌بار است

 آیت الله سید احمد علم الهدی بیان کرد: علت نیاز به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در بستر نظامی که دارای پسوند اسلامی است، مسأله تأسف باری است؛ چراکه در نظامی که معتقد به شریعت نبی مکرم اسلام است و سرلوحه تمام اقداماتش ایثارگری و جان‌داده های در راه خداست چرا باید انجام امر به معروف و نهی از منکر با ضرر و زیان و واکنش‌های تهاجمی مواجه باشد تا در این عرصه نیازمند قوانین حمایتی در عرصه اجرایی و قضایی پیدا کنیم.

امام جمعه مشهد متذکر شد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی ما نه تنها به عنوان یک ارزش اجتماعی نهادینه نشده است؛ بلکه دارای سقوط ارزشی است و اجرای آن مورد هتک و آسیب قرار می گیرد؛ به همین علت باید قانون وضع شود.

*پاسداری از انقلاب نیازمند پذیرش عیوب است

وی با بیان اینکه متأسفانه جریان های کارگزاران نظام به این بلوغ دینی و اسلامی نرسیده اند که نسبت به این واجب دینی حساس باشند، مطرح کرد: در عرصه‌های اجرایی و کارگزاری نظام  همچنین حوزه های امنیتی و قضایی به هیچ وجه نسبت به مسأله رعایت امر به معروف و نهی از منکر حساسیت وجود ندارد؛ حتی نسبت به حامی آن نیز حساسیتی وجود ندارد؛ در نتیجه قانونی وضع شد تا حوزه‌های مدیریتی نظام به واسطه وضع قانون ملزم به حمایت از آمران و ناهیان شوند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه تصویب این قانون دلالت بر نارسایی و عدم بلوغ دینی جامعه دارد، نسبت به استنکاف قوه قضاییه در ابلاغ این قانون انتقاد کرد و افزود: وقتی که این قانون در مجلس به تصویب رسید تا مدتها روی زمین ماند و رییس قوه قضاییه حاضر به ابلاغ آن نشد و در نهایت از طریق قوه مقننه ابلاغ شد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی متذکر شد: اگر عیوب و عدم بلوغ و نارسایی ارزشی خود را نبینیم نمی توانیم در پهنه اندیشه های اجتماعی و سیاسی خود پاسدار انقلاب باشیم و راه آن ادامه دهیم.

*امر به معروف و نهی از منکر با ژست آکادمیک عملی نمی‌شود

وی ضمن انتقاد نسبت به واکنش های تهاجمی در برابر براندازی فکر و بینش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: نمی‌توان تنها با یک ژست آکادمیک این مسأله اصلی و دینی را در نظریه‌های تئوری تحلیل کنیم؛ بلکه باید به دنبال راهکار قطعی در حوزه عملی و اجرایی در جامعه باشیم که متأسفانه با عدم بلوغ در حوزه کارگزاران و بدنه اجتماع روبه‌رو هستیم.

امام جمعه مشهد با استنباط از قیام سیدالشهداء عنوان کرد: در حوزه اجرایی هر انقلاب اجتماعی و قیام سیاسی باید اکسیر امر به معروف و نهی از منکر آن وجود داشته باشد؛ همچین هیچ اصلاح اجتماعی جز با امر به معروف و نهی از منکر قابل اجرا نیست و صرفا با نام‌گذاری یک جریان تحت «اصلاحات» اصلاح صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر حساس بودن جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: جامعه بایستی به نقطه‌ای برسد که اگر هیچ قانون و عنصری در حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر حرکت نکند، در اجرای آن کوچکترین درنگی نداشته باشد، این فریضه به ارزش تبدیل شود و دیگر نیازمند قانون نباشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha