جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  احمد مروی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: مدیر بسیجی لازم است به مؤلفه های انقلابی بودن طلبه توجه کند، نکته ای که رهبر انقلاب هم تاکید زیادی بر آن دارند و دراین رابطه اظهار نگرانی و خطر می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  احمد مروی  صبح امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه، مسئولین دفاتر مشترک نمایندگی ولی فقیه درسپاه و مسئولین بسیج طلاب  و روحانیون کشور با عنوان  نقش حوزه انقلابی در تحقق دولت مقاومت که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزارشد با بیان اینکه  فعالیت  روحانیون بسیجی بسیار ارزشمند است و در حقیقت در ادامه همان رسالت انبیاء  الهی  است، گفت:  رسالت انبیاء ، ترویج ارزش های دینی و مبانی الهی است و برای این کار مشکلات زیاد را تحمل کرده اند، ولی هرگز خسته نشدند و روحانیون هم این گونه باشند.

 معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری  بابیان اینکه یکی از رسالت های حوزه و مسئولین آن باید کشف استعداد باشد، گفت: کار حوزه تنها جذب  افراد نیست، بلکه حضور کسانی که لازم است هادیان آینده جامعه باشند و این  کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و قطعا هرکسی نباید وارد این مقوله شود. بنابراین از جمله رسالت های مسئولین حوزه استعداد یابی و دعوت از  جوانان پاک و خوش ذوق است.

وی افزود:  مدیر بسیجی در حوزه کسی است که بتواند با طلبه در ارتباط روحی باشد و بتواند این طلبه را از همه لحاظ  اخلاقی و معنوی رشد دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین  مروی  گفت:  مدیر بسیجی لازم است به مؤلفه  های انقلابی بودن طلبه توجه کند، نکته ای که رهبر انقلاب هم تاکید زیادی بر آن دارند و دراین رابطه اظهار نگرانی و خطرمی کنند.

 معاون  ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: این ابراز رهبر انقلاب نشان از تحرکات دشمن دراین مسئله است و باید کاری کرد و طوری همه مسئولین حوزه حرکت کنند  نگرانی های ایشان رفع شود.

وی افزود: رهبر انقلاب نگران می باشند چون  معقتدند؛ اگر حوزه آسیب ببیند جامعه، نظام و انقلاب آسیب خواهید دید؛ اگر حوزه از انقلاب جداشود، انقلاب صدمه خواهد دید، چون  اگر روحانیت نبود انقلابی هم شکل نمی گرفت.

 حجت الاسلام والمسلمین  مروی  گفت: انقلابی بودن شاخصه هایی دارد حضور در صحنه ها و اجتماعات،  القاء این مسئله از سوی مدیران حوزه به طلاب است.

 معاون ارتباط دفتر مقام معظم رهبری  بابیان اینکه  حوزه امروز با گذشته فرق دارد و لازم است در مسائل مختلف حضور جدی داشته باشند و پاسخگوی موضوعات باشند، افزود: امروز نیازمند به طلبه و  حوزه ای می باشیم که بتواند  خود را به علوم مختلف مجهز کند، تا سوالی از سوی حوزه بی پاسخ نباشد و اگر بی پاسخ بماند، بدانیم که درست عمل نکرده ایم.

وی افزود:  حوزه انقلابی،عالم به زمان است، دیده بان خوب و قوی است و در مسائل مختلف با بصیرت عمل می کند و راهکارهای درست برای خنثی کردن فتنه های دشمن ارائه می دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین  مروی  گفت: اگر حوزه انقلابی در این مسائل درست و قوی عمل نکند، قطعا نمی تواند مفید فایده واقع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha