جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دوره اختبار و تثبیت طلاب مدرسه امام جعفر صادق(ع) قم - حجت الاسلام علیرضا سبحانی

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه فارس از آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ این استان در شیراز خبر داد.

حجت الاسلام همایی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورود حوزه علمیه فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: این دوره به مدت سه هفته برای مقاطع سیکل، دیپلم و عالی به میزبانی حوزه علمیه مولی الموحدین (ع) شیراز برگزار می گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه فارس گفت: در این دوره 600 نفر از متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان فارس شرکت می کنند که در این مدت با بایسته های طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی آشنا خواهند شد.

وی ابراز داشت: : پایان این دوره متقاضیان مورد ارزیابی های مختلف قرار خواهند گرفت تا بعد از تایید صلاحیت به مدارس علمیه استان جهت ادامه مراحل تثبیتی آموزشی معرفی شوند.

*راه طلبگی مسیر و سلوک بهترین بندگان خدا

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در این آئین خاطرنشان ساخت:‌ راه طلبگی، مسیر و سلوک بهترین بندگان خدا در تاریخ یعنی انبیاست و طلاب باید به پاس قرار گرفتن در این مسیر، شکرگزار این نعمت الهی باشند.

 مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در ادامه اظهار داشت : یکی از وظایف طلاب این است که  مشوق دیگران برای ورود به حوزه های علمیه باشند .

استاد حوزه علمیه فارس با اشاره به مسئولیت سنگین طلاب گفت: اگر کار نیکی از شما طلاب سر بزند، ارزش آن کار نیک دو برابر و در مقابل، اگر کار زشتی نیز سر بزند، بدی آن نیز دو برابر خواهد بود؛ چراکه مردم شما را منتسب به دین می خوانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha