شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حادثه یازدهم سپتامبر

حوزه/ حجت الاسلام فیاضی با اشاره به این که جنایات میانمار در راستای اهداف آمریکا انجام می شود، تصریح کرد: آمریکا برای حضور در منطقه جنوب شرق آسیا و هند نیاز به پایگاه دارد و اگر جایزه نوبل به شخصی داده می‌شود که جلوی دیدگانش کودکان را زنده‌زنده می‌سوزانند و دست به فجایع غیرانسانی می‌زنند، برای این است که بسترسازی حضور فیزیکی در این مناطق فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمد فیاضی، معاون پژوهش حوزه علمیه یزد، صبح امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به اینکه امروزه در لابه‌لای اخبار و اطلاعاتی که بیان می‌شود، کاملاً گویای این مسئله است که آمریکا به‌عنوان مدعی سروری جهان برای تسلط بر بخش مهم خاورمیانه و آسیای شرق نیاز حضور در این منطقه داشته و دارد، گفت: حادثه ۱۱ سپتامبر در راستای تحقق این حضور شکل گرفت.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: آمریکا همچنین به بهانه حضور تروریسم در افغانستان به آنجا لشکرکشی کرد و در ادامه سریال‌های اشغالگری خود به عراق، سوریه، یمن و هم‌اکنون نیز با ترفندهای خود در میانمار حضور یافته و به‌گونه‌ای این حضورها به‌صورت پازلی چیده شده تا به اهداف شوم خود برسد.

وی با اشاره به این که کشتار مسلمانان میانمار نیز با اهدافی از سوی آمریکاییان طرح‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: آمریکا برای حضور در منطقه جنوب شرق آسیا و منطقه هند نیاز به پایگاه دارد و اگر جایزه نوبل به شخصی داده می‌شود که جلوی دیدگانش مردم مظلوم و کودکان را زنده‌زنده می‌سوزانند و دست به فجایع غیرانسانی می‌زنند برای این است که بسترسازی حضور فیزیکی در این مناطق انجام شود.

حجت‌الاسلام فیاضی در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا می‌توانست از بروز اتفاقاتی مانند یازدهم سپتامبر جلوگیری کند، گفت: چون خود آمریکا طراح این مسئله است و برای کسی که طراحی کرده است جلوگیری نیز امکان‌پذیر است، ولی اگر این کار صورت می‌گرفت آمریکا به اهداف شومش نزدیک نمی‌شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد بابیان اینکه این مسائل در سیاست تهاجمی آمریکا تأثیرگذار است، اضافه کرد: این کارها برای یک تهاجم به قلب خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نیاز است.

حجت‌الاسلام فیاضی یادآورد شد: امروزه شعار گزینه نظامی است، ولی در اصل آن‌ها جنگ نرم را آغاز کرده‌اند و در حال خریدن برخی از افراد در کشورهای مختلف هستند و آن‌ها را به‌عنوان سپر در جنگ نرم نفوذ دادند که نمونه‌های بسیاری در این مورد مانند رئیس جمهور میانمار و پادشاه جدید عربستان سعودی قابل‌مشاهده هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha