جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر علی عسگری رئیس صدا و سیما

حوزه/ علی عسگری گفت: امروز در معرض جنگ رسانه ای گسترده قرار گرفته ایم و با هجمه های رسانه ای در پی ریزش جوانان هستیم، براین اساس مداحان امروز باید در قبال جنگ رسانه ای خوش بدرخشند و حلقه های شور و شعور مردم را بیدار کنند و یک آرایش فرهنگی در مقابل این تهاجم فرهنگی شکل دهند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، شب گذشته در اختتامیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، با بیان اینکه استان اصفهان استانی عالم پرور و در عرصه های مختلف نظام نقش اساسی داشته اظهار کرد: پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، ضرب آهنگی برای شروع محرم بود.

وی با اشاره به اینکه اخلاص و عظمت پیرغلامان راهگشای روزهای سخت نظام اسلامی بوده ابراز کرد: جوانان رویش های جدید نظام اسلامی هستند و ما باید کاری کنیم که پای جوانان نیز به این اجلاس باز شود.

عسگری با بیان اینکه در سال آینده این اجلاس در استان لرستان برگزار خواهد شد اذعان کرد: کار مداحی کاری بزرگ و اثر گذار است و اگر با اخلاص باشد و افراد را با حب امام حسین پرورش دهد یک جهاد بزرگ است، ‌چنین مداحانی مجاهدان فی سبیل الله به حساب می آیند.

وی افزود: شیوع فرهنگ معنویت در جامعه از طریق شعر زیبا، بیان آهنگین‌هنر آواز و اجرای خوب توسط مداحان امکان پذیر است و در جهت هدایت جامعه بسیار موثر است.

رئیس سازمان صداوسیما با خطاب به مداحلن با عنوان لشکریان خدا ختطرنشتن کرد: شما می توانید قلب جوانان را حول خدا و اهلبیت سوق دهید و هادیان خوبی براس آنان باشید.

وی با اشاره به وظیفه خطیر مداحان از صدر واقعه عاشورا تا به امروز یادآور شد: قبل از انقلاب مداحان پا به پای علما به بیدارگری علیه طاغوت می پرداختند همچنین که پس از انقلاب در ایام دفاع مقدس و صحنه های حساس در میدان بودند و در زمان حال نیز شاهد  نقش سازنده ای مداحان هستیم.

عسگری با بیان اینکه امروز شیطان بیش از هر زمان دیگری فعال است و‌برعلیه فرهنگ و هویت خانواده ها تلاش می کند، ابراز داشت: امروز در معرض جنگ رسانه ای گسترده قرار گرفته ایم و با هجمه های رسانه ای در پی ریزش جوانان هستیم، براین اساس مداحان امروز باید در قبال جنگ رسانه ای خوش بدرخشند و حلقه های شور و شعور مردم را بیدار کنند و یک آرایش فرهنگی در مقابل این تهاجم فرهنگی شکل دهند

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه صداوسیما قرارگاه جنگ‌نرم است عنوان کرد: باید برای حفظ ایمان و فرهنگ جوانان به میدان بیاییم و با همه وجود تلاش کنیم هرچند که این امر وظیفه ای بر عهده همه اقشار جامعه است.

عسگری متذکر شد: ذاکران اهلبیت(ع) اهل هنر و حماسه اند، هرگاه هنر با حماسه همراه شد سازنده است و هرگاه از حماسه جدا ماند، ابتذال می آورد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان عبرتی سازنده از تاریخ صفویه درباره ایستادگی در برابر استعمار و فرهنگ ابتذال غرب اظهار کرد: یکی از فرزندان این خاندان با توجه به اینکه اهل حماسه نبود به سمت دنیاطلبی و دوری از مردم سوق پیدا کرد و آن زمان استعمار حمله کرد و حادثه ای عجیب در میدان نقش جهان را رقم زد.

وی در ادامه با اشاره به سرگذشت کشور در دوران قاجار و نفوذ دشمن در آن برهه خاطرنشان کرد: آن زمان به دلیل از دست دادن روحیه حماسه، مردم طعم فقر و فلاکت را چشیدند و تا حضور حضرت امام راحل همواره سایه ذلت بر این کشور مستدام بود.

عسگری با اشاره به اینکه امروز همه مدیران پرشور و حماسی تحت نظر رهبری از کشور دفاع می کنند و نمی گذارند دشمن نگاه چپ به این ملت بیندازند افزود: یک ملت یا باید با خواری و ذلت زیر پرچم ابرقدرت ها زندگی کند و یا با عزت و سربلندی اقتدار خود را حفظ کند.

وی افزود :در انقلاب اسلامی به دلیل قهرمانان ما و رهبری با تدبیر حضرت امام دشمنان شکست خوردند اما دست ازتوطئه برنداشتند و تلاش می کنند جنگ فرهنگی را علیه ما ادامه دهند

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد: اگر روزی در عالم تحقیق شود بزرگ ترین جنگ فرهنکی در کدام کشور انجام شده، باید گفت در کشور ایران و امروز در اوج‌تهاجم فرهنگی هستیم و باید با حفظ روحیه‌انقلابی و اسلامی با یک دست قرآن و عترت و یکدست شمشیر آخته با دشمنان جهاد کنیم.

وی تاکید کرد: جز  به مدد امام حسین از پس این مشکلات بر نمی آییم، ما باید به وسیله اباعبدالله(ع) یک هجمه سنگین به ماهواره ها که در حال ترویج بی بندوباری هستند وارد کنیم.

عسگری اذعان کرد: جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است و استکبار از حسادت آنرا بر نمی تابد و هر روز فتنه جدید براه می اندازد اما همانطور که روزی آمریکا در اوج قدرت بود و نتوانست از پس جمهوری اسلامی بر بیاید امروز هم که در افول قدرت است از پس این قدرت بر نمی آید.

وی د رپایان اظهار داشت: آمریکا باید به جای زبان تحریم‌ها از ژبان تکریم ملت استفاده کند، از خدا می خواهیم ‌به برکت اباعبدالله(ع) پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی از دست رهبر معظم انقلاب به دست امام عصر برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha