شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر

جلسه ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، جلسه ستاد اربعین حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری در این جلسه به دستورالعمل اجرایی راهپیمایی اربعین حسینی(ع) حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی لازم است بر اساس دستورالعمل های تدوین شده از سوی حوزه های علمیه، برنامه ریزی جهت اعزام طلاب صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه در راستای اجرای سیاست های کلان و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت جهت ارائه خدمات اردویی و زیارتی و پیرو شرح وظایف مرکز و آئین نامه ستاد مرکزی عمره، عتبات و سفرهای زیارتی خارج از کشور حوزه‌های علمیه اقدام به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ساماندهی امور اعزام طلاب و روحانیون در راهپیمائی عظیم اربعین حسینی(ع) کرده است و در همین راستا دستورالعمل اجرایی راهپیمائی اربعین حسینی(ع) حوزه‌های علمیه جهت تعظیم شعار حسینی و تسهیل در ارائه خدمات و برگزاری شایسته و در شأن حوزه‌های علمیه تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به برخی موارد دستورالعمل اجرایی راهپیمایی اربعین ابراز داشت: آن دسته از طلابی که دارای معافیت تحصیلی می‌باشند در صورت نیاز به خروج از کشور می بایست مجوز خروج موقت از کشور برای آنان صادر شود.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: کلیه امور مربوطه به زمینه‌سازی، هماهنگی و عملیات اجرایی اعزام در ستادی به این منظور تحت عنوان ستاد اربعین حوزه علمیه استان برنامه ریزی می شود که از این پس به آن ستاد استانی گفته می‌شود.

وی به معافیت تحصیلی طلاب اشاره کرد و گفت: برای طلاب مشمول در اولین سال پذیرش در حوزه‌ های علمیه درخواست معافیت تحصیلی از طریق پلیس +10 و نظام وظیفه صادر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به فرآیند اعزام اشاره کرد و درباره روند اخذ مجوز خروج از کشور گفت: جهت خروج از کشور اخذ مجوز خروج از کشور و ثبت در سیستم نظام وظیفه الزامی بوده و هرگونه عواقب ناشی از عدم اخذ مجوز خروج از کشور متوجه زائر می‌باشد؛ همچنین باید تدبیری اتخاذ کرد تا از ازدحام در روزهای پایانی جهت صدور مجوز خروج از کشور جلوگیری شود.

حجت الاسلام  والمسلمین خدری تاکید کرد: صدور مجوز خروج از کشور در هر سطح از طلاب و روحانیون باید منطبق بر قوانین و مقررات کشوری و رعایت آئین‌نامه‌های حوزوی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha