جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
​حزب ملی بریتانیا  کمپین مبارزه با مساجد تشکیل داده است!

حوزه/درحالی که بسیاری احزاب اسلام هراس در انگلستان تشکیل شده و برای اسلام‌ستیزی و خودنمایی در عرصه سیاست مجبور به رقابت با هم هستند، حزب ملی بریتانیا با تشکیل کمپین ضدمسجد علیه مساجدی که وجود خارجی ندارند، تلاش مذبوحانه ای برای بقاء در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، حزب ملی بریتانیا، یک حزب اسلام‌ستیز نژادپرست در انگلستان، کمپین مبارزاتی علیه مساجدی تشکیل داده که به گفته مقامات محلی وجود خارجی ندارند و هیچ درخواستی نیز برای ساخت آن‌ها ارائه نشده است.

این گروه اسلام ستیز انگلیسی جزوه هایی اطراف منطقه لینکلن‌شایر توزیع کرده‌ است و مدعی شده یک ساختمان قرار است به یک مسجد محلی تبدیل شود. با این حال شورای شهر این محله اعلام کرده هنوز هیچ درخواستی برای ساخت مسجد دریافت نکرده و این گروه در حال شایعه سازی است.

این گروه راست افراط‌گرا تاکنون چندین بار جزوات ضداسلامی منتشر کرده اند و سال گذشته نیز مدعی شدند که کمک خارجی برای ساخت مساجد به کار رفته است.

اسلام‌هراسی و احزاب افراط‌گرای انگلستان

 حزب ملی بریتانیا که در سال 1982 تشکیل شده هم اکنون مجبور است برای بقاء و خودنمایی از طریق ترویج ایدئولوژی‌های نژادپرستی و اسلام ستیزی با دیگر احزاب انگلیسی دست و پنجه نرم کند. هم اکنون ظهور احزاب راست افراطی دیگر مانند «بریتانیا نخست» و حزب ممنوعه نئونازی «عمل ملی»، و رقابت با آن‌ها برای اسلام‌ستیزی کار را به جایی رسانده که این حزب برای خودنمایی دست به تلاش‌های مذبوحانه می‌زند

رهبران حزب نیز که در گذشته یهودی‌ستیزی را پیشه کرده بودند، اکنون در جهت موج حرکت کرده و نژادپرستی، اسلام هراسی، مبارزه با ورود پناهندگان را از اولویت‌های خودشان قرار داده‌اند.

لازم به ذکر است حزب «لیگ دفاع انگلیس» نیز اخیرا با کمبود اعضاء مواجه شده به طوری که در آخرین رژه این حزب تنها 6 نفر برای حمایت حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha