جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید موسی حسینی کاشانی

حوزه/ شهر قم به عنوان دومین مرکز نشر کتاب در کشور جایگاه فوق العاده ای در این بخش دارد ولی استان قم بیشترین تولید کتاب را در بخش دینی به خود اختصاص داده است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیدموسی حسینی کاشانی ظهر امروز  در جمع خبرنگاران با ذکر این مطلب که حرکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حسب بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و علمای اعلام است گفت: از تمام ظرفیت‏های دینی و فرهنگی و علمی استان در این مسیر بهره  خواهیم برد.
وی افزود: اجازه نمی دهیم که هیچ برنامه ای خارج از شئون فرهنگی و دینی در استان قم برگزار شد و هیچ نوع جسارتی به ساحت قدسی و فرهنگی این شهر انجام شود.
کاشانی در ادامه به تشریح فعالیت های این اداره کل پرداخت و از برگزاری هفته قرآن و عترت در استان قم خبرداد و گفت: فعالیت‎های مرتبط به اخذ میزبانی این هفته در قم نیز انجام شده است و در آذرماه امسال این برنامه مهم در استان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: شهر قم به عنوان دومین مرکز نشر کتاب در کشور جایگاه فوق العاده ای در این بخش دارد ولی استان قم بیشترین تولید کتاب را در بخش دینی به خود اختصاص داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت تدوین اطلس فرهنگی استان قم بیان کرد: استقرار دبیرخانه تئاتر دینی و همچنین دبیرخانه نمایشگاه بین المللی کتاب دین در قم از جمله فعالیت‎های مهم این اداره کل بوده است.
وی گفت: در سال 96 و تا کنون 3687 کتاب مجوز انتشار از این اداره کل اخذ کرده‎اند که از این میران تعداد 729 کتاب، کتاب دینی بود؛ در این زمینه نیز شاهد رشد 30 درصدی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: مجوز کتاب در استان قم در حدود 20 روزه صادر می شود زیرا دقت بسیاری بالایی با توجه به حجم بالای کتب در اعطای مجوز در این اداره کل انجام می‎شود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره شعر کریمه، جشنواره تئاتر استان قم، کنگره ملی شعر کرامت، و ... ازجمله برنامه های 9 ماه اخیر استان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: برگزاری انتخابات موسسات قرآنی از جمله فعالیت‎های بسیار مهم این اداره کل بود که خوشبختانه با حضور تشکل‎ها و موسسات قرآنی برگزار شد و این اتحادیه که از ادغام فعالیت‎های قرآنی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات شکل گرفت با عنوان اتحادیه تشکل های قرآنی استان قم با مدیریت مشترک کار خود را آغاز کرد.
وی گفت: هم اینک 53 موسسه قرآنی در استان قم فعالیت دارند؛ 16 موسسه فرهنگی و هنری و قرآنی نیز در استان با مجوز ما فعالیت دارند؛ در 9 ماهه اخیر نیز 16 موسسه درخواست مجوز موسسه قرآنی را مطرح کرده‎اند.
حسینی کاشانی تصریح کرد: در بخش بیمه اهالی قرآن نیز 14 نفر اخیرا در حال بیمه شدن هستند؛ موسسات نیز در این بخش فعال هستند و خوشبختانه به حدی در عرصه موسسات قرآنی قوی عمل شده است امروز این موسسات فعالیت‎های ملی را اداره می‎کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha