جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام غلامی

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران با بیان این‌كه سازش‌پذیری در مكتب امام حسین(ع) وجود ندارد، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار گفتمان ظلم ستیزی مکتب حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی، امروز در دهمین یادواره شهدای روستای نوایی‌محله فریدونكنار گفت: حادثه عاشورا دارای دو موضوع اساسی است كه یكی از آنها در مورد چگونگی شهادت امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران، سیدالشهداء(ع) را الگوی واقعی شهدای مدافع حرم دانست و افزود: شهدای مدافع حرم با تاسی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) برخاستند و شهادت را آرمانی دست یافتنی در این حرکت و جوشش خود دیدند.

وی، شهدای مدافع حرم را الگوی عملی و علمی تبعیت از ولایت دانست و بیان داشت: این جان فشانی ها و ایثار گری ها از سوی جوانان این مرز و بوم نشان از محبت اهل بیت(ع) در دل و جان این شهدا دارد و علت کینه و دشمنی دشمنان اسلام و نظام اسلامی بخاطر این محبت عاشقانه و خالصانه است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مظلومیت شهدای مدافع حرم تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی جان خود را در کف دست قرار داده اند و در فرسنگ ها دورتر از این مرز و بوم به جنگ با ایادی کفار و مشکران پرداخته اند تا امنیت و آرامش را برای این کشور به ارمغان آورند پس شایسته است برای حفظ این دستاوردها و جان فشانی ها تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، مدافعان حرم اهل بیت(ع) را پرچمداران واقعی قرآن و اهل بیت(ع) در دنیای اسلام معرفی کرد، گفت: عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان(ع) و اهل بیت(ع) نشان از استمرار فرهنگ عاشورا در دل جوانان این مرز و بوم دارد و این فرهنگ با همه توان در مقابل تمام دنیای غرب ایستاده و آنها را به چالش کشیده است و امروز سد محکمی در برابر همه خواسته های دنیا استکبار و غرب است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌كه در حال حاضر پس از گذشت هزار و ۴۰۰ سال همه به این موضوع پی بردند كه امام حسین(ع) پیروز میدان عاشورا بود، گفت: پیروزی امام حسین(ع) با دشواری‌های فراوان و با سلاح مظلومیت به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌كه در حال حاضر متاسفانه بسیاری از هیأت های مذهبی در نخستین گام كربلا كه هدایت بشریت است مانده‌اند، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید یهود و نصاری هیچگاه از مسلمانان راضی نمی‌شوند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران خاطرنشان كرد: ملت ایران با توجه به اینكه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سرگذاشته است معنای شهادت را به خوبی می‌فهمد و اگر این شهدا نبودند به حرم اهل بیت(ع) اهانت می‌شد.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی كه مصیبت امام حسین(ع) شهادت ایشان نبود، خاطرنشان كرد: مصیبت اصلی واقعه كربلا بی‌بصیرتی خواص در میان خاندان امام حسین(ع) بود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران با بیان این‌كه سازش‌پذیری در مكتب امام حسین(ع) وجود ندارد، اظهار داشت: جبهه حق و باطل از ابتدا بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند از این دو محور خارج باشد.

وی با اشاره به این‌كه هر زمانی كه اسلام به خطر افتاد باید جان و سرمایه هر فرد نثار دین اسلام شود، یادآور شد: فلسفه تاریخ كربلا از اهمیت خاصی برخوردار است چراكه افراد در زمان های گوناگون تكرار می شوند.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان كرد: در حال حاضر جبهه باطل با تمام امكانات به نبرد جبهه حق آمده است و جبهه حق با تمام فداكاری در حال جنگیدن است كه شهید حججی نمونه‌ای از این فداكاری‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha