شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درس اخلاق نی ریز

حوزه/ بارزترین و تأثیرگذارترین رفتار پیامبر(ص) که خصوصا ما طلاب و روحانیون باید آن را رعایت کرده و قرآن کریم نیز بر آن تأکید دارد، رفتار نرم و مناسب با مردم و خانواده است که رسول گرامی اسلام(ص) در آن سرآمد بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام علی فقیهی  در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان نی ریز ، گفت: برای آنان که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز داشته و حضرت حق را بسیار یاد می کنند، مناسب است که در برخورد با مردم نیز اخلاق حسنه داشته و سرآمد باشند؛ چراکه بهترین الگوی اخلاقی و رفتاری، خاتم النبیین، پیامبر مهربانی است .

وی ادامه داد: بهترین الگوی زندگی بشریت حتی در زمان کنونی، رسول گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) می باشند و باید از نوع برخورد و رفتار آنان که همراه با مهربانی، محبت، عفت و ... بود درس بگیریم.

این کارشناس علو م دینی اظهار داشت: بهترین نوع تبلیغ اخلاقی رسول الله (ص) در زمان جاهلیت، برخورد خوش با مردم زمان خود بود که همه را شیفته خود کرده بود؛ حتی با افراد جاهلی که گاهی با برخوردهای نامناسب به پیامبر اهانت می کردند .

حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: ایشان حتی با یک یهودی که به عنوان طلبکار وارد مسجد شده  و با برخورد نامناسب مردم روبرو شد نیز رفتار حسنه داشته و همین رفتار و منش اسلامی سبب شد آن یهودی اسلام آورده و مسلمان شود.

این استاد حوزه گفت: حضرت علی(ع) درباره اخلاق نیک پیامبر می فرماید: «پیغمبر سخی ترین مردم از نظر انفاق، شجاعترین مردم، راستگوترین مردم، وفاکننده ترین آنان به وعده و نرمترین آنها از نظر خوی و بزرگوارترین آنها از نظر برخورد بود و هرگز مانند او را قبل و بعد از او ندیدم.

حجت الاسلام فقیهی در پایان خاطرنشان ساخت: بارزترین و تأثیرگذارترین رفتار پیامبر(ص) که خصوصا ما طلاب و روحانیون باید آن را رعایت کرده و قرآن کریم نیز بر آن تأکید دارد، رفتار نرم و مناسب با مردم و خانواده است که رسول گرامی اسلام(ص) در آن سرآمد بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha