شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد

حوزه/ رئیس اداره اوقاف مهاباد گفت: مهاباد در آبان ماه میزبان همایشی با عنوان «مسجد موفق» خواهد بود.

حسین مقتدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه،اظهار داشت : در تاریخ نهم آبان ماه جاری همایشی تحت عنوان همایش «مسجد موفق» با حضور مسئولان فرهنگی استانی و مهاباد در این شهرستان برگزار خواهد شد. 

وی در خصوص محوریت برگزاری این همایش افزود: همایش «مسجد موفق» با هدف فراخوان مقالات مختلف در طی 15 موضوع و با شرکت صاحب‌نظران، نویسندگان وعموم مردم ترتیب خواهد یافت .

مقتدر موضوعات این فراخوان را ، شناخت مسجد و ایجاد جایگاه مناسب به عنوان تکیه گاه اصلی مسلمانان، مبادی توسعه محورهای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مساجد، راهکارهای اجرایی به منظور جذب آحاد مردم، راهکارهای اجرایی مسجد طراز اسلامی، دغدغه‌های اسلام در بحث مساجد، راهکارهای موثر برای ایجاد مسجدی موفق برای قشر جوان، وحدت و یگانگی در مساجد اهل سنت و نقش مساجد در همراهی آحاد مردم برای حل مشکل اقتصادی دانست.

وی در ادامه افزود:  اهداف متنوع مساجد در نظام اسلامی، آسیب‌شناسی مشکلات مساجد اهل سنت، شناسایی موضوعات دخیل در مشکلات مساجد، ارتقاء مدیریت و اداره مساجد، افزایش نقش مسجد در فرهنگ‌سازی و قدرت پاسخ‌گویی در برابر هجمه‌های فرهنگی، راهکارهای لازم به منظور حفظ موجودیت مساجد از جریان‌های خاص مذهبی و  تبیین و تشریح وظایف متولیان مسجد در ایجاد یک مسجد مناسب در شآن نظام اسلامی را از جمله موضوعات می توان برشمرد .

وی خاطر نشان کرد: این همایش با حضور  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، ستاد نظارت بر کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌غربی دفتر شهرستان مهاباد و کانون فرهنگی و هنری مسجد خاتم الانبیاء برگزار خواهد شد. 

رئیس اداره اوقاف مهاباد یادآور شد: صاحب‌نظران و نویسندگان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ هفتم آبان ماه جاری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، دفتر کانون‌های مساجد این شهرستان ارسال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha