شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ جریان قدس یك كار كوچكی نیست كه قدس را فعلاً محور صهیونیستی قرار بدهند و دفتر خود را از جای دیگر به قدس منتقل كنند این ﴿لا تزال تطلع علی خائنة منهم﴾. الآن در جریان قدس وظیفه ما را از قرآن بپرسی چه می‌گوید، می‌گوید قیام كنید و زیر بار نروید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، بر ضرورت شناخت زمان و عصر در کلام اهل بیت(ع) اشاره كردند و بیان داشتند: روایتی را كه مرحوم كلینی و سایر محدّثان نقل كردند گفتند كسی كه زمانِ خود را بشناسد امر بر او مشتبه نمی‌شود. منظور از زمان، آن متزمّن است وگرنه زمان‌شناسی به معنای تاریخ نیست. حوادث مهمّی كه در زمان رخ می‌دهد به نام متزمّن، اگر كسی اینها را بشناسد امر بر او مشتبه نمی‌شود. این حدیث نورانی به ما می‌گوید شما وقایع جهان را كاملاً باید رصد كنید، حق و باطل اینها را باید بشناسید، راه برون‌رفت از باطل و گرایش به حق را هم بشناسید و عمل كنید. این روایت به ما می‌گوید عمیق باشید و متزمّن‌ها را خوب بشناسید تا از زمانه عقب نمانید.

ایشان ادامه دادند: هر كسی زمانش را بشناسد حوادث بر او اشتباه نمی‌شود یعنی ما تا روز قیامت حرف برای گفتن داریم تا روز قیامت هر كس آنچه در زمانه او می‌گذرد، بشناسد ما حرف برای گفتن داریم. این چون برای تمام زمان و زمین الی یوم القیامه هست، پس هر حادثه‌ای در هر گوشه زمان و زمینی رخ بدهد دین، حرفی برای گفتن دارد. اگر دین راهی نشان نداده باشد كه اثری ندارد كسی بداند اینجا مار و عقرب است ولی راه برون‌رفت نداشته باشد كه راهنمایی نیست، پس معلوم می‌شود هر حادثه‌ای در جهان رخ بدهد دین برای آن برون‌رفت دارد.

حضرت آیت الله جوای آملی بیان داشتند: این سنخ صهیونیست سنخی است كه هر روز فتنه می‌كند خداوند به پیغمبرش فرمود، هر روز صهیونیست نقشه می‌كشد تو كه عقل كلّی باید حواست جمع باشد دیگران را هم باید هدایت كنی. این بیان نورانی حضرت امیر كه برای مردم مصر نوشت یك صفحه است، فرمود نگویید ما یك رهبر خوب داریم، رهبر اگر علی‌بن‌ابیطالب(ع) باشد مادام كه مردم در صحنه نباشند شكست قطعی است.  این جریان قدس یك كار كوچكی نیست كه قدس را فعلاً محور صهیونیستی قرار بدهند و دفتر خود را از جای دیگر به قدس منتقل كنند این ﴿لا تزال تطلع علی خائنة منهم﴾. الآن در جریان قدس وظیفه ما را از قرآن بپرسی چه می‌گوید، می‌گوید قیام كنید و زیر بار نروید.

ایشان ادامه دادند: مسائل انسانی برای اینها اصلاً مطرح نیست، این را در چند جای قرآن تصریح می‌كند. فرمود با كفار بجنگید چون اینها به عهد و پیمان خود وفادار نیستند، اهل امضاء و برجام و اینها نیستند، البته كفاری كه با شما كاری ندارند با آنها رابطه خوب داشته باشید. همیشه آدم باید حواسش جمع باشد فرمودند اینها نه تنها زیر بار امضایشان نمی‌روند نسبت به شما هیچ تعهّدی قائل نیستند بنابراین شما ناچارید بنیان مرصوص باشید، طرزی باشید كه آنها از شما بترسند، طرزی دقیق و رقیق باشید با جامعه و نظامتان بسازید، نه بیراهه بروید و نه راه كسی را ببندید، نه سر از اختلاس در بیارید نه نجومی تا مردم به شما گرایش پیدا كنند. حضرت امیر(ع) فرمود اگر كسی خدای ناكرده به بیت‌المال دست‌درازی كند، این آبروبر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha