شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی نژاد - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه سهم این استان در طرح هجرت افزایش یابد، گفت: حضور روحانیت در همه روستاهای سطح استان سمنان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام سید علی مهدی نژاد، ظهر امروز در اولین همایش آموزشی مبلغان بومی استان سمنان در جمع طلاب و روحانیون سمنان در امامزاده یحیی (ع) شهرستان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ مسجد، حسینیه و فاطمیه در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: در اکثریت مساجد سطح استان هر سه وعده نماز برگزار می‌شود و طرح امین نیز در بیشتر مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تأکید بر لزوم همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و امور خیریه با حوزه علمیه تصریح کرد: باید فرهنگ وقف در راستای توسعه و گسترش مراکز دینی را گسترش دهیم و در استان سمنان تلاش داریم تا در غالب مدارس استان روحانیت حضور فعال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست استان سمنان از معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور این است که سهم سمنان را در طرح هجرت افزایش دهید.

حجت‌الاسلام مهدی نژاد با بیان اینکه استان سمنان یک استان مذهبی، فرهنگی و روحانی پرور است، گفت: اما به‌واسطه برخی از استان‌های هم‌جوار در برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز دامن استان را گرفته است.

وی با بیان اینکه استان بی مسئله‌ای هستیم افزود: در روستاها و یا شهرهایی که در سطح سمنان مبلغ ما فعالیت دارند، مبلغی را نداریم که دارای مشکل باشد و تلاش داریم تا حتی در همه روستاهای سطح استان سمنان نیز روحانیت حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha