جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، با اشاره به اینکه تواضع و فروتنی باید میان مردم ترویج یابد و مؤمنین حقوق برادر خود را حفظ کنند، افزود: این مسائل موجب تقویت بُعد اجتماعی میان مؤمنین در مقابله با چالش های می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه حرم امام حسین (ع)، با اشاره به اینکه تواضع و فروتنی باید میان مردم ترویج یابد و مؤمنین حقوق برادر خود را حفظ کنند، افزود: این مسائل موجب تقویت بُعد اجتماعی میان مؤمنین در مقابله با چالش ها می شود.

وی تاکید کرد: مؤمنین باید از اسلوب گفتگو استفاده کنند و از درگیری بین یکدیگر دوری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی ادامه داد: زمانی که مشکلی یا یک درگیری اجتماعی به وجود می آید، افراد باید از اسلوب ملایمت، نرمی و گفتگو استفاده کنند که اسلام به آن دعوت کرده است.

وی اشاره کرد: اسلوب ملایمت و نرمی، موجب ورود فرد در قلب دیگران و خشنودی وی می شود و در نتیجه می تواند،به سرعت مشکل و درگیری را حل و فصل کند.

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به روی آوردن به خشونت در مشکلات هشدار داد و گفت: خشنونت موجب پیچیده و سخت تر شدن و افزایش مشکلات می شود.

امام جمعه کربلا بر ضرورت احترام به صاحبان جایگاه علمی و فنی از جمله اساتید دانشگاه، معلمان، پزشکان و هر کسی که با هنر و توانایی خود به جامعه و مردم خدمت می کنند، تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha