جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: طبق نظر دین مبین اسلام، خدمت‌رسانی و نفع رساندن به مردم آن‌قدر با ارزش است که با ایمان به خدا در یک سطح قرارگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار امیر علیرضا رنجبر نائینی، رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طبق نظر دین مبین اسلام، خدمت‌رسانی و نفع رساندن به مردم آن‌قدر با ارزش است که با ایمان به خدا در یک سطح قرارگرفته است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است، افزود: باید با خدمت خالصانه به مردم قدم برداریم چرا که مردم ولی‌نعمت ما هستند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: توفیق خدمت به مردم و سود رسانی به آن‌ها به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد و یکی از بهترین روش‌های خدمت‌رسانی، خدمت درزمینهٔ بهداشت و سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه طبق نظر اسلام، خدمت‌رسانی و نفع رساندن به مردم آن‌قدر با ارزش است که باایمان به خدا در یک سطح قرارگرفته است، گفت: قداست و ارزش خدمت به انسان‌ها آن‌قدر بالاست که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: دو خصلت است که بالاتر از آن چیزی نیست؛ ایمان و اعتقاد به خدا و خدمت و نفع رسانی به مردم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از درخواست‌های حضرت عیسی (ع) از خداوند متعال این بود که او را مبارک قرار دهد و امام صادق (ع) در خصوص کلمه مبارک می‌فرمایند: یعنی کسی که نفعش به مردم بسیار باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد سلامتی در جسم و جان مردم و گره‌گشایی از کار مردم ارزش فوق‌العاده‌ای دارد، افزود: اقتضای اسلام و اقتضای انسانیت این است که به هم نوعان خدمت کنیم.

امام‌جمعه بجنورد ضمن تقدیر از خدمات ارزنده بهداشتی انجام‌شده در مناطق زلزله‌زده بجنورد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی، تأکید کرد: شما پزشکان خدومی که از شهر و دیار خود برای خدمت به مردم نیازمند و زلزله‌زده به نقاط مختلف کشور عزیمت می‌کنید، همچون پیامبر (ص) طبیب دواری هستید که به دنبال بیمارش می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مسئولان نظام به مردم زلزله‌زده باعث دلگرمی و اعتقاد بیشتر مردم به‌نظام، انقلاب و اسلام خواهد شد.

گفتنی است، قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای محرومیت‌زدایی و همیاری‌های مردمی، بیمارستان صحرایی 32 تختی در منطقه محروم کسبایر شهرستان بجنورد خراسان شمالی دایر کرد.

این قرارگاه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور کمک‌رسانی به مردم منطقه کسابایر که شامل 11 روستا است اقدام به ارائه خدمات تخصصی پزشکی، دارویی، جراحی، دندانپزشکی و آموزشی کرده است.

تمامی این خدمات به طور کامل رایگان بوده و متخصصان این تیم که 12 گروه تخصصی هستند به مدت سه روز پذیرای هم‌وطنان در روستای دراقانلوی بجنورد هستند. علاوه بر این دامپزشکان این تیم هم با هماهنگی دهیاری و با مراجعه به در منازل اقدام معاینه و واکسیناسیون دام و احشام روستاییان می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha