شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: امروز مردم برای حل مشکلات فرهنگی به سراغ روحانیت آمده که باید از ظرفیت روحانیون به شکل سازماندهی‎شده در مسائل فرهنگی، اجتماعی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی صبح در نشستی با مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، با اشاره  به اینکه  امروز دشمن جایی را نشانه گرفته که اگر از بین برود، نمی‌توان آن را ساخت، تصریح کرد: برای رفع آسیب های اجتماعی همتی مضاعف و تلاشی منسجم نیاز است، و برای این کار باید مزیت های نسبی که همان توانایی ها و ظرفیت هاست را شناسايی کرده و از آنها استفاده کنیم.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین افزود: مشکلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه مشاهده می کنیم از قبل هم بوده، اما امروزه بر اساس گذشت زمان فقط سبک و سیاق آن مشکلات تغییر کرده است.

وی ادامه داد: باید در مقابل مشکلات و آسیب های اجتماعی تدبیر و مدیریت ریشه ای صورت گیرد تا آسیب هایی مانند طلاق، اعتیاد و ... کاهش چشمگیر داشته باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در گذشته خانواده ها در ازدواج زندگی جوانان نقش بسزایی داشتند و زندگی‌ها بر اساس مشاوره خانواده ها آغاز می شد ،لذا طلاق به این شدت گریبانگیر آنها نبود.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی اولویت همه مسولین باید اهتمام جدی برای حل معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی باشد و پرداختن به مسائل سیاسی نباید ما را از این امر غافل کند، امروز آسیب های اجتماعی چون ویروس خطرناکی بلای جان جامعه ما شده و این مسئله را باید با اتخاذ راهبردهای عملیاتی جبران کرد.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: امروز جامعه با ناهنجاری های فرهنگی، اخلاقی و حاشیه نشینی مواجه است که این مسئله آثار منفی را به دنبال دارد از این رو همه مسئولان در قبال این معضلات مسئول هستند و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند از این رو همه باید با پرهیز از تنش های بی ثمر سیاسی با خردی جمعی و بهره گیری از ظرفیت های قوای سه گانه در راستای حل مشکلات مردم در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: روحانیون جایگاه را هدایت میکنند و مبانی اصول دینی را در جامعه ترویج میدهند و این کار بزرگ و ارزشمندی است.

وی به آمادگی حوزه علمیه قزوین برای حضور در برنامه های فرهنگی در استان اشاره و بیان داشت:رسالت و وظیفه اصلی حوزه های علمیه ترویج و بهبود فرهنگ اسلامی وانسانی در جوامع است که در حوزه های علمیه استان این امکانات وجوددارد تا در مسائل فرهنگی شهر به صورت جدی وارد شود که باید تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین منعقد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha