شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دامغانی

حوزه/ نماینده طلاب دامغان در حوزه علمیه قم، طلاب این شهرستان را انقلابی و حامی رهبری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌حجت الاسلام صدراللهی چهارشنبه شب در هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی مقیم حوزه علمیه قم که در بنیاد علوم وحیانی اسرا در قم برگزار شد، گفت: طلاب دامغانی از چهار مشخصه خاص برخوردار هستند.

وی افزود: این چهار شاخصه طلاب دامغانی در این سالها ثابت شده است که اولین آن، مناعت طبع است؛ وزانت و متانت ،قناعت در زندگی و مسئولیت پذیری از جمله دیگر مشخصات خاص این طلاب است.

نماینده طلاب دامغان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: 303 نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، دامغانی هستند؛ از این میان، 10 نفر استاد تخصصی حوزه هستند؛ ده ها تن از طلاب دامغانی از جمله ممتازین حوزه علمیه قم می باشند.

وی گفت: بسیاری از طلاب در زمینه تالیفات، مقالات، نقد مسایل علمی و سیاسی فعال هستند؛ حتی برخی از فضلای دامغانی، دارنده و نویسنده کتاب سال حوزه هستند و برخی دیگر مقالات بسیاری در نشریات را منتشر کرده اند.

حجت الاسلام صدراللهی اظهارکرد: طلاب دامغانی از نظر علمی، در سطح بالایی هستند؛ مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی بیان کرده بودند که طلاب دامغانی بسیار عالی هستند و همیشه به این طلاب عنایت داشتند و در سفر خویش به دامغان با ارتباطی که با علمای دامغان داشتند بیان کردند که طلاب و علمای دامغان بسیار خوب هستند.

نماینده طلاب دامغان بیان کرد: تعداد زیادی از طلاب دامغانی در کسوت قضاوت هستند و در آموزش و پرورش و دانشگاه و سازمان های بین المللی و مدیریت حوزه فعالیت دارند.

وی گفت: دامغان، شهری عالم خیز است؛ طلابی که در قم حضور پیدا می کنند از یک همگرایی و هم اندیشی مناسبی برخوردار هستند؛ طلاب دامغانی، انقلابی و حامی رهبری و نظام اسلامی هستند و خوشبختانه همه این طلاب در خط رهبری هستند و دارای دسته های جناحی نیستند.

حجت الاسلام صدراللهی اظهارکرد: دامغان 23 شهید و 157 رزمنده و 28 جانباز روحانی به انقلاب تقدیم کرده است؛ تعدادی از طلاب دامغانی برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی زندانی و حتی معلول شدند که باید قدردان آنها هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha