جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آرامش بهاری

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی از فعالیت ۵۵ مبلغ حوزوی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان در قالب طرح «آرامش بهاری» خبر داد.

حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به استقبال عموم شهروندان از طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی ابراز کرد: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان آذربایجان شرقی و در سه سطح متفاوت برگزار می شود، طرح «آرامش بهاری» همچون سال های گذشته از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فرودین امسال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح در ۵۶ بقعه آذربایجان شرقی در حال برگزاری است، تاکید کرد: فعالیت مبلغان حوزوی در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان با برکات معنوی بسیاری همراه است و انتظار داریم مبلغان اعزامی با نیازسنجی و مخاطب ‌شناسی نسبت به ارائه و ترویج آموزه ‌های دینی و قرآنی اهتمام داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی با اشاره به تعداد مبلغان فعال در طرح آرامش بهاری تصریح کرد: ۳۵ نفر مبلغ دینی از قم و ۲۰ نفر کارشناس و روحانی فعال فرهنگی از استان در خیمه های معرفت و مرکز مشاوره بقاع متبرکه مستقر شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵۵ مسجد در سراسر آذربایجان شرقی نیز فعالیت شبانه روزی خواهند داشت تا عموم شهروندان و مسافران نوروزی بتوانند از برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد بهره مند شوند.

حجت الاسلام مصائبی افزود: از این تعداد ۶۰ مسجد در تبریز و مابقی در شهرستان های مراغه، آذرشهر، اهر، ورزقان، بناب، سراب، بستان آباد، شبستر، کلیبر، میانه، جلفا، هشترود، اسکو، عجب شیر و هریس هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha