جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کمیته امداد با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم خبر از آغاز زندگی ۱۵۰ زوج مطلقه با حمایت کمیته امداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر میرشکار در دیدار با مدیر حوزه های علمیه با اشاره به کاهش حدود 2 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان اظهارداشت: تعداد نیازمندان تحت پوشش این کمیته از 17 هزار و 947 تن در ابتدای سال 95 به 15 هزار و 144 تن در اسفندماه 96 کاهش یافته است.

وی سرعت بخشی به توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این کمیته را ضروری دانست و افزود: برای نخستین بار در کشور 150 خانواده که به دلیل مسائل مختلف از جمله اعتیاد از هم طلاق و تحت پوشش کمیته امداد قم گرفته بودند، با مشاوره و مددکاری دوباره با هم ازدواج کردند که جشن ازدواج مجدد آنها پنجشنبه(فردا) برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان قم محقق شده است گفت: میزان مشارکت و کمک های مردمی به کمیته امداد نشانگر این است که اعتماد مردمی نسبت به کمیته امداد ۱۷ تا ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه شرایط اقتصادی مردم در جامعه مانند گذشته نیست و استان قم هم ازنظر درآمد ناخالص ملی در رتبه‌های پایین کشوری قرار دارد گفت: سرانه پرداخت‌ها و مشارکت مردم نیکوکار قم به کمیته امداد در قم حدود هشت هزار تومان افزایش‌یافته است و در حال حاضر سرانه کمک های هر فرد قمی ۲۳ هزار تومان است.

میرشکار میزان سرانه پرداختی به ایتام قم را ۳۲۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این میزان ۱۷۰ هزار تومان از سرانه کشور بیشتر است.

وی همکاری بیشتر با حوزه علمیه، راه‌اندازی اداره بانوان، افزایش برون‌سپاری، کاهش حجم اداری، تقویت و افزایش ازدواج‌های پایدار نوعروسان و پسران تحت حمایت را از طرح‌های اجراشده کمیته امداد قم در سال ۹۶ برشمرد و گفت: امسال مدل جدیدی را برای تکریم سالمندان و نیازمندان اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد قم افزود: امیدواریم با همکاری مرکز آموزش حوزه بتوانیم اهدافی که برای طلاب نیازمند در نظر داریم عملیاتی کنیم.

وی بابیان اینکه کمیته امداد قم در همه زمینه‌ها نگاه فرهنگی داشته است گفت: به‌جای مجتمع سازی‌های متمرکز که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال دارد، به مددجویان تحت حمایت ۴۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت کردیم که نتیجه آن خرید و تحویل ۱۳۳ واحد مسکونی به نیازمندان در نقاط مختلف شهر شد.

میرشکار افزود: در آستانه شب عید نیز به همه مددجویان تحت حمایت بن و سبد کالا تقدیم شد و این اقدام که همه مددجویان یک استان بن و سبد کالا دریافت کنند در کشور بی سابقه بود.

مدیرکل کمیته امداد قم یکی از برنامه‌های موفق سال‌های گذشته را توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قم در زمینه‌های آموزش، مسکن و اشتغال عنوان کرد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha