شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون نظارت و ارزیابی حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان گفت: دست اندرکاران آموزش و پرورش باید واقف باشند که مسائل دینی و مذهبی باید از زبان یک فرد دین شناس برای دانش آموزان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی،‌معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: عمده ترین ضعف و مشکل نظام آموزشی ما این است که در آن، جایی برای پرورش وجود ندارد و این یک خلاء بزرگ است.

مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: از سوی دیگر سند بنیادینی که نوشته شده مجموعه حوزه علمیه از محتوای آن بی اطلاع است که این هم از اشکالات می باشد. این سند باید بومی سازی شود در حالی آن گونه پیداست مسائل مطرح شده در آن به صورت کلی می باشد.

وی با اشاره به اینکه این سند تحول چه چیزی را می خواهد حل کند، گفت: وقتی استانی همانند کردستان با مشکلات عمده بسیار روبروست، آیا این سند راهکاری برای حل آنها تعریف کرده است یا خیر؟ باید از دوستان پرسید در بحث فرهنگی در مدارس این استان چه میزان کار صورت گرفته است؟ آیا در سند مذکور به دانش آموزان درباره فضای مجازی آموزشی داده شده است؟!

دریایی با اشاره به اینکه باید مسائل دینی و مذهبی از زبان یک دین شناس برای دانش آموزان تعریف و تفسیر شود، گفت: جامعه ای پویاست که آموزش و پرورش قوی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha