جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: مسجد برای یک فرد مسلمان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، لذا اگر بخواهیم این مکان مقدس را بیش از پیش فعال تر کنیم باید در تمام اوقات درب این مکان بر روی مردم و مومنین باز باشد.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: نباید مساجد را تنها محلی برای اقامه نماز و یا برگزاری اعیاد و یا دیگر مراسمات مذهبی صرف دانست.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: مسجد در صدر اسلام به عنوان پایگاه دینی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... شناخته می شد و بسیاری از تصمیمات مهم و کلیدی آن زمان جامعه اسلامی در مسجدها اتخاذ می شد.

وی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کنیم، تاکید کرد: باید با استفاده از کارشناسان فرهنگی و مذهبی جاذبه مساجد را بالا ببریم و بتوانیم اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان که بیشترین خطر فرهنگی دشمنان آنان را تهدید می کند را جذب نماییم.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه نباید درب مساجد تنها در زمان اقامه نماز بر روی مردم باز باشد، تاکید کرد: مسجد برای یک فرد مسلمان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، لذا اگر بخواهیم این مکان مقدس را بیش از پیش فعال تر کنیم باید در تمام اوقات درب این مکان بر روی مردم و مومنین باز باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بخشی از مساجد در بحث تعلیم و تربیت فعالیت داشته باشد، گفت: آموزش هایی همانند، آموزش قرآن، آموزش های امداد و نجات، برگزاری کلاس های فرهنگی، مددکاری و اجتماعی و... تنها گوشه از پتانسیل های مساجد است که متاسفانه از آن غافل هستیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: امروز مساجد نقش سنگرهای هشت سال دفاع مقدس را بازی می کنند، لذا بهترین سنگر در جامعه امروزی برای مصون ماندن جامعه اسلامی از هجمه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان همین مکان است، لذا مسئولان ذیربط باید در این زمینه وارد میدان شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha