شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هفته معلم

حوزه/ ماموستا عبدالرحمن خدایی؛ امام جمعه اهل سنت سنندج با اشاره به وظیفه دشوار معلمی، گفت: دانش آموختن به دیگران خود نوعی جهاد است که انسان را از گمراهی بیرون می کشد که این کار کمی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج با اشاره به هفته معلم، اظهار داشت: در دین مبین اسلام جایگاه معلم به حدی بالاست که در روایت و احادیث بسیاری شغل معلمی در کنار کار انبیاء قرار گرفته است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: امام خمینی(ره) می فرمایند که « معلمی شغل انبیاست» لذا این گفته امام راحل نشان شأن و جایگاه معلم و استاد در دین اسلام و جامعه بشری دارد. اسلام برای ارج نهادن به جایگاه معلم، آموزگار و استاد دستوراتی را فرموده که همگی آنها جای تامل دارد.

این عالم اهل سنت افزود: در آیه ۱۶۴ سوره مبارکه «آل‌عمران» قرآن کریم می خوانیم که «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ» به یقین خدا بر مؤمنان منت نهاد که پیامبرى از خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد، قطعا پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند»، که این آیه نشان از جایگاه والای معلم و استادی  در اسلام دارد.

ماموستا خدایی بیان داشت: دانش آموختن به دیگران نوعی جهاد است که انسان را از گمراهی بیرون می کشد و این کار کمی نیست، زیرا انسان بی سواد همانند فرد کوری است که معلم با تلاش خود بینایی  و بصیرت را به وی عطا می کند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه باید به قشر معلم و آموزگار بیش از پیش توجه شود، گفت: معلمان در طول فعالیت شان عمر خود را صرف علم آموزی به دیگران می کنند و به نوعی وجود خود را فدای دانایی و بصیرت جامعه بشری می نمایند، پس دولت ها و حکومت ها وظیفه دارند که این قشر را همیشه مورد توجه داشته باشند و از آنان حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha