سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سرهنگ حسن کاظمی، جانشین انتظامی استان ایلام

حوزه/ جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و باید تاکتیک‌ها را بشناسیم، گفت: متاسفانه ضعیف عمل کرده‌ایم و فقط به دنبال دادن آمار و گزارش کار هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، سرهنگ حسن کاظمی جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام، در نشست تخصیص حجاب و عفاف در نیروی انتظامی استان، گفت: متاسفانه ما در بسیاری از موارد آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم و کاری را انجام می‌دهیم که دشمن برای آن برنامه‌ریزی می‌کند، به عنوان مثال در سال‌های گذشته برای مقابله با عروسک‌های "باربی" که الگویی غربی به بچه‌ها آموزش می‌داد، عروسک "دارا و سارا" طراحی شد، اما الان در بازار عروسک باربی به راحتی پیدا می‌شود و خبری از دارا و سارا نیست، یعنی کاری ناقص را انجام دادیم و به دشمن گفتیم ما هم عروسک داریم، اما حق با شماست و عروسک باربی بهتر از دارا و سارا است.

وی نمونه دیگر را فروش لباس‌های مدل مایکل جکسون" در شمال تهران عنوان کرد و افزود: در آن زمان شلوارهای این مد با قیمت ارزان به فروش می‌رفت و در اوایل در داخل جیب هر شلوار 10 هزار تومان قرار داشت، که به تدریج بعد از جا افتادن، پول درون آن حذف و قیمتش نیز از شلوار پارچه‌ای بالاتر رفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و باید تاکتیک‌ها را بشناسیم، گفت: متاسفانه ضعیف عمل کرده‌ایم و فقط به دنبال دادن آمار و گزارش کار هستیم.

جوان ایرانی فریاد می‌زند که به من کمک کنید که چکار کنم؟

سرهنگ کاظمی ادامه داد: جوان ایرانی فریاد می‌زند  «به من کمک کنید تا بدانم چکار می‌کنم»، بنابراین ما به عنوان دستگاه‌های فرهنگ‌ساز باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از رفتار جوانان ما ریشه در عقده‌های روحی، روانی و درونی دارد، گفت: فرزندان ما خوب تربیت نشده‌اند و فضای مجازی نیز به کمک این نقص آمده، فقر مادی و اقتصادی نیز مشکل را دوچندان کرده  و دشمن نیز تاکتیک خود را عوض کرده اما ما هنوز سر جای خود هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: باید حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه تقویت شود، چون متاسفانه برخی برنامه‌ها در رسانه‌ ملی با مصادیق حجاب و عفاف در تعارض است و در دستگاه‌های دولتی نیز دوگانگی‌هایی را می‌بینیم.

سرهنگ کاظمی، تقویت بعد ایمان و تقوا را وظیفه‌ همه دستگاه‌ها در کنار رسالت‌های ذاتی دانست و تصریح کرد: باید در این زمینه الگوی مناسب مورد پذیرش را به جامعه معرفی و از جنبه ایجابی برای نهادینه کردن حجاب و عفاف کمک بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه وظیفه دستگاه‌ها را مشخص و متناسب با آن به آنها بودجه اختصاص داد، تاکید کرد: در کنار این موارد هماهنگ عمل کزدن و پرهیز از جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن می‌تواند راهگشا باشد.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: نقش مردان در گسترش حجاب و عفاف در نقش‌های همسر و پدر ویژه است و هماهنگی والدین در معرفی الگو در عمل می‌تواند زمینه داشتن نسلی آگاه و عامل به حجاب و عفاف را فراهم کند.

پیشگیری باید در آموزش و پرورش انجام شود

حجت‌الاسلام حسن محتشمی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب ایران در مقایسه با تهاجم فرهنگی خوب است، گفت: عفاف امری درونی و نفسانی است و به معنای خودنگهداری در مقابل شهوت‌ها است و یکی از ظواهر عفاف، حجاب است و پوشش لزوما نشانه‌ی عفاف نیست.

وی با تاکید بر اینکه خودنمایی یکی از ویژگی‌های فطری انسان است، ادامه داد: دختر و پسر تمایل دارند خود را نشان دهند، اما ما باید با کار فرهنگی به این خودنمایی جهت دهیم.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام گفت: تصریح کرد: در این زمینه نیروی انتظامی ضابط قانون است و پیشگیری باید در آموزش و پرورش  و دانشگاه‌ها انجام شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha