جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بازرس کل استان یزد

حوزه / بازرس کل استان یزد گفت: عدم آگاهی مدیران از برخی قوانین علت اصلی وقوع تخلف ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام اکبر طالبی، بازرس کل استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد، با بیان این که نمی‌توان منکر وجود فساد اداری در دستگاه‌های مختلف شد، اظهار داشت: کشورهای اول، دوم و سوم سلامت اداری دنیا هم بدون فساد اداری نیستند و در ایران هم مطمئناً این موضوع وجود دارد، ولی نهایت تلاش ما این است که فساد اداری را به کمترین حد ممکن خود برسانیم.

وی با اشاره به این که رسالت اصلی این سازمان پیشگیری از وقوع جرم است گفت: همه ما شعارهای زیادی می‌دهیم که پیشگیری از وقوع جرم هزینه‌های بسیار کمتری از برطرف کردن وقوع جرم دارد و باید در این عرصه تلاش بسیار زیادی داشته باشیم.

بازرس کل استان یزد، عدم آگاهی مدیران از برخی قوانین علت اصلی وقوع تخلف ها می شود تصریح کرد: این موضوع به صورت ویژه به وسیله پیشگیری امکان‌پذیر است و در صورتی که اطلاعات لازم در اختیار مدیران قرار گیرد و آنها به خوبی بدانند که چه مواردی و به چه صورتی تخلف است، قطعا طرف آن هم نمی‌روند و دچار این تخلفات ناخواسته نمی‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این زمینه 20 مورد نامه گزارش هشداری به دستگاه ها داشتیم که بتوانیم جلوی محقق شدن یک تخلف را بگیریم و خوشبختانه در حال حاضر سطح سلامت در استان یزد نسبت به بسیاری از استانها کمتر است البته این به معنای این نیست که ما هیچ تخلف و جرمی در دستگاه های دولتی استان نداریم.

بازرس کل استان یزد عمده جرایم وقوع یافته در ادارات یزد را غیر عمدی دانست و افزود: در سال گذشته حدود 25 پرونده برنامه‌ای و 55 پرونده موردی وجود داشت که با همکاری دوستان و همکاری بررسی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی اضافه کرد: پرونده‌های برنامه‌ای به این صورت است که بر اساس توان نیروی انسانی که داریم برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با بررسی وضعیت یک پرونده صورت می‌گیرد و نسبت به اجرای آن در بازه زمانی مشخص شده اقدام لازم صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha