جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آمریکا

حوزه/اگرچه تاریخ جمهوری اسلامی ایران سرشار از رویدادهایی است که همگی از بی‌صداقتی آمریکا و مدعیان حقوق بشر حکایت دارد، اما هفته دوم تیر را با توجه به رویدادهای شاخص آن، می‌توا، هفته‌ای منحصربه‌فرد در تاریخ کشورمان به حساب آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، هفته دوم تیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ای پرحادثه​ است و با ورق زدن تقویم به رویدادهایی برمی​خوریم که هر یک از آنها کافی است به دلیل جنایاتی که با حمایت مدعیان جهانی در حق مردم ایران شده، آسودگی را از وجدان بشریت بگیرد.

این جنایات که از جمله آنها می‌توان به بمباران شیمیایی سردشت، فاجعه هفتم تیر و حمله به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد برخی مستقیم از سوی آمریکا انجام شده است و برخی دیگر نیز از سوی گروه​ها و رژیم​هایی که مورد حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.

البته اینها تنها گوشه​ای از هزینه‌هایی است که مردم ایران برای انقلابشان پرداخته‌اند و اگر بخواهیم در مورد 17 هزار شهیدی که در اقدامات تروریستی دشمنان انقلاب به شهادت رسیده​اند، صحبت کنیم چند کتاب می‌توان منتشر کرد، نکته تاسفبار این که آن کسانی که این ترورها را انجام داده اند، امروز آزادانه در کشورهای غربی در حال رفت و آمدند و هر روز نیز با بهانه‌هایی، ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

در اقدام تروریستی 12 تیر 67، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران از مبدأ بندرعباس به مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس.جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

در پی این حمله تروریستی، همه 290 سرنشین ایرباس ایرانی شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۵۷ کودک ۲ تا ۱۲ ساله و ۸ کودک زیر دو سال و ۴۲ نفر با ملیت‌های یوگسلاو، پاکستانی، هندی، عربی و ۱۶ خدمه پروازی در دم جان باختند.

حجت الاسلام سنجری، امام جمعه سربیشه در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند در خصوص جنایات آمریکا پس از انقلاب اظهار داشت: آمریکا از 40 سال گذشته نسبت به ملت بزرگ ایران زاویه داشته و خوی استکبارانه و ددمنشانه خود را نشان داده است.

وی افزود: در هفته حقوق بشر آمریکایی اگر به جنایات این کشور نگاهی گذرا بیندازیم، نقش آمریکا از ترورهای گسترده گرفته تا مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می کنیم.

سرنگویی هواپیمای مسافربری ایران، حقارت و ذلت آمریکا را ثابت کرد

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه کشوری که از ناو جنگی خود به مردم بی پناه یک کشور که قصد مسافرت دارند، شلیک می کند و سپس به فرمانده آن، مدال افتخار می دهد، حقارت و ذلت خود را به نمایش می گذارد، خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب آن قدر ذلیل شده اد که حرفشان را از زبان مریم رجوی در همایش فرانسه می زنند، لذا ما هیچ انتظاری از آنان نداریم.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه در جهان روزی نیست که بگذرد و خباثتی را از طرف دولت آمریکا مشاهده نکند، ادامه داد: افرادی که در داخل کشور به سمت آمریکایی ها غش کرده اند، پیاده نظام های آمریکا هستند، که البته تعدای از آن ها نیز در برهه ای از زمان منسب نیز گرفته اند، امثال کرباسچی ها، یوسفی اشکوری ها، مهاجرانی ها و ... نمونه های بارز این افراد هستند که امیدواریم مرور زمان دیگر افراد را نیز رسوا کند.

وی بیان کرد: ددمنشی آمریکا آن ها را در جهان شاخص کرده است، که امید است روزگاری برسد تا مردم ایران و ملت های مستضعف، آزادی خواه و انقلابیون جهان شاهد نابودی این دولت خبیث باشند.

حقوق بشری که آمریکا از آن حرف می زند، یک دروغ محض است

امام جمعه سربیشه ادامه داد: آمریکا مدعی حقوق بشر است، اما هنگامی که تنها به اتفاقات همین یک هفته در سال های گذشته نگاه می کنیم و اتفاقات سردشت، شهادت آیت الله صدوقی، ترور مقام معظم رهبری، ترور آیت الله بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب را می بینیم، درمی یابیم که این ادعا، تنها یک دروغ محض است.

حجت الاسلام سنجری افزود: حقوق بشر غربی ها با حقوق بشر ایران اسلامی کاملا متفاوت است، ترور 17 هزار شهید و انسان ندانستن مردم یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و... نشان دهنده تفکر ناشایست آن ها است.

وی یادآور شد: اکنون نیز ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سازمان حقوق بشر خارج شده است، و به ذهن می رسد که روزی از سازمان ملل نیز خارج خواهد شد، اما امیدواریم مردم جهان روزی به حقوق خود آگاه شوند و از استعمار آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و... خارج شوند.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه از جمله مواردی که آمریکا و کشورهای مستکبر جهان دنبال می کنند، اسلام هراسی به وسیله داعش و ایران هراسی است، خاطر نشان کرد: متأسفانه ایران اسلامی را در بایکوت خبری قرار داده اند که برخی از کشورها به موفقیت های کشوری که 40 سال در مقابل آمریکا و استعمار ایستادگی کرده است، را نبینند.

عربستان و کشورهای منافق منطقه پیاده نظام های آمریکا هستند

حجت الاسلام سنجری افزود: منفعت آمریکایی ها نیز از این راه تأمین می شود، و سال هاست که اینگونه بر جهان حکومت می کنند، و در این راستا نیز، عربستان و برخی کشورهای منافق منطقه را به عنوان پیاده نظام و سرباز در اختیار دارند و از منابع ملی این کشورها استفاده می کنند.

وی گفت: آمریکایی ها به دنبال آن هستند که مردم ایران را مردمی وحشی معرفی کنند، در صورتی که یادمان نمی رود و امیدواریم نیز برخی از افرادی که در داخل کشور هستند و سنگ آمریکا را به سینه می زند، نیز به یاد آورند، روزگاری 300 هزار مستشار آمریکایی و انگلیسی در ایران وجود داشتند که یکی از بندهای حقوقی آن ها، حق توحش بود.

امام جمعه سربیشه بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، و در طول این 40 سال به جهان ثابت کردیم که، وحشی، خود آمریکایی ها، و دست پرورده های آمریکا از جمله صدام و داعش هستند.

هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه چالش است

حجت الاسلام سنجری با اشاره به اینکه در هفته ی حقوق بشر آمریکایی باید جنایت های آمریکا در ایران و دیگر کشورها را برای نسل جوان خود بازگو کنیم، تصریح کرد: برخی از لیبرال ها خطاب به انقلابیون می گویند که شما به دنبال چالش هستید، در صورتی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم چالش هزینه دارد و هم سازش، اما هزینه ای که باید برای سازش پرداخت کنیم، بیشتر است و باعث جری کردن دشمنان می شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم آمریکایی ها را رسوا کنیم، باید اقداماتی که در این سال ها، در ایران و دیگر کشورها از جمله ژاپن، ویتنام، فلسطین و... انجام داده اند را بازگو کنیم، تاکید کرد: با اقداماتی که آمریکا در سرتاسر دنیا انجام داده است باید به جای هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، سال حقوق بشر آمریکایی را مطرح کرد.

امام جمعه سربیشه عنوان کرد: اگر حقایق جنایت های آمریکا مطرح شود، مردم دنیا از آمریکا روی برمی گردانند، اما متاسفانه منافع برخی از کشورها و همچنین افرادی در داخل کشور، به منافع آمریکا گره خورده است، لذا این افراد باید به مردم معرفی شوند.

حجت الاسلام سنجری افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و باید بدانند که وضعیتی که امروز در آن قرار داریم، برگرفته از همان تفکر لیبرالی است.

وی در خصوص اینکه چرا علی رغم بدعهدی های آمریکا هنوز برخی از مسئولان به دنبال اعتماد مجدد به آمریکا هستند، گفت: مسئولی که دخترش در آمریکا درس می خواند و یا تابعیت آن کشور را دارد، مسئول نیست.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: مسئولی که در یک کشور انقلابی، از تفکر انقلابی بویی نبرده و به دنبال تفکرات سکولاری باشد، را نمی توان مسئول نامید.

حمایت پاریس از منافقین

حجت الاسلام سنجری  با بیان این که برخی مسئولان چشم امید به آمریکا دارند، گفت: با توجه به برگزاری اجلاس منافقین در پاریس، باید دولت تصمیمات درستی اتخاد کند، زیرا تا کی باید دست به سینه در مقابل پلیس بدی مثل فرانسه بایستیم، و آن ها نیز هر کار که می خواهند در کشور خود بر علیه ملت ایران انجام دهند.

امام جمعه سربیشه خاطر نشان کرد: مشاور ترامپ می گوید که در آینده دولتی به ریاست مریم رجوی در ایران شکل خواهیم داد، اما مسئول دولتی ما که از پول بیت المال استفاده می کند، بر سر میز مذاکره با چنین افرادی می نشیند و علی رغم تذکرات مقام معظم رهبری، به کارشان ادامه می دهند و هیچ عکس العملی در گفتار خود به وجود نمی آورند.

حجت الاسلام سنجری گفت: تا زمانی که این وادادگی وجود داشته باشد ما مشکلات بسیاری را شاهد خواهیم بود، که امیدواریم مسئولان به خودشان آیند و در آینده نیز مردم بیدار شوند و در انتخاب افراد چه نمایندگان مجلس و چه در دولت، به درستی عمل کنند.

 

کشورهای آزادی خواه جهان، حقوق بشر آمریکایی را قبول ندارند

حجت الاسلام نجمی پور، امام جمعه سرایان نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: جنایتی که در سال 67 از طرف دولت آمریکا انجام شد، یک جنایت آشکار بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آید، که هدف آن نیز عقب نشینی ایران از جنگ با عراق بود.

امام جمعه سرایان  افزود: آمریکا با این اقدام که بر خلاف اصول اخلاقی و بین الملل کشورها بود، آن خوی جنایتکارانه خود را در تاریخ ثبت کرد، و حیثیت حقوقی خود را زیر سوال برد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا ادعای دفاع از حقوق بشر را به صورت مکرر عنوان می کند، اما با همین اقدام، حقوق بشر را نقض کرده، و همچنین اقدامات آمریکا در یمن، عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان نیز خود نشان دهنده نقض های پی در پی حقوق بشر از طرف این دولت متجاوز است که متأسفانه مجامع بین المللی در برابر آن، همانند گذشته سکوت کرده اند.

امام جمعه سرایان  تصریح کرد: مبانی امام راحل و دیدگاه های حقوق بشر که توسط مقام معظم رهبری ذکر می شود، نشان دهنده افشای حقوق بشر آمریکاست، زیرا هم در بحث تئوری و هم در بحث عملی دچار چالش می باشد، لذا هیچ کشور مسلمان و آزادی خواهی، حقوق بشر آمریکایی ها را نمی پذیرد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه هیچ استدلالی در بحث حقوق بشر آمریکایی وجود ندارد، عنوان کرد: حوزه های عملیه، اساتید، دانشگاه ها باید اهمیت موضوع را درک کرده و در کرسی های آزاد اندیشی خود مطرح و به چالش بکشانند، لذا مقالات، پایان نامه ها و پژوهش ها می توانند نقش بسیار تأثیرگذاری در نشان دادن حقوق بشر دروغین آمریکا به جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مقابل حقوق بشر آمریکایی باید حقوق بشر اسلامی را مطرح کنیم، ادامه داد: حقوق بشر اسلامی باعث کرامت انسان می گردد، در حالی که حقوق بشر آمریکا ذلت انسان را به دنبال دارد.

امام جمعه سرایان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار داریم و تمدن بشریت در حال تغییر است، لذا نخبگان جامعه باید در عرصه ی بین المللی تمدن اسلامی را مطرح کنند، اقدامی که چندی پیش نیز به بیداری اسلامی در کشورها مبدل شد.

حجت الاسلام نجمی پور افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها وظیفه دارند تا مبانی مقام معظم رهبری در خصوص حقوق بشر آمریکایی را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر آمریکایی در جهان، ترورها، جنایت ها، نسل کشی ها و جنگ های گسترده را در پی دارد، ابراز داشت: متأسفانه در جهان هیچ کشوری در مقابل جنایات آمریکا نمی ایستد و آن ها را محکوم نمی کند.

امام جمعه سرایان ادامه داد: در خصوص برجام، همگان دیدند که آمریکا به راحتی آن را نقض کرد، اما آیا مجامع بین المللی می توانند با این کشور برخورد کنند؟

حجت الاسلام نجمی پور بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو تفکر در کشور ایجاد شد، یک تفکر معتقد بود که راه برون رفت از چالش های اقتصادی و اجتماعی، ارتباط با آمریکا و کشورهای اروپایی است، تفکر دیگری نیز بر این اعتقاد بود که راه برون رفت از مشکلات تکیه به داخل و بهره بردن از منابع انسانی کشور می باشد.

استفاده از سرمایه انسانی و تکیه به درون، پیشرفت کشور را در پی دارد

وی گفت: اگر بخواهیم در همه ی زمینه ها پیشرفت داشته باشیم، باید از سرمایه های انسانی به خوبی استفاده کنیم و با دستان خود زیرساخت های کشور را بسازیم، زیرا طبق تجربه ای که از گذشته کسب کرده ایم، آمریکا در هیچ‌وقت برای ما دل نمی سوزاند و در هر کجا که ورود پیدا کرده نیز باعث ویرانی آن کشور شده است که عراق، سوریه، افغانسان و... نشانه های بارز این ادعا هستند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه کشورهایی همانند چین و ژاپن که به درون و منابع انسانی خود تکیه کرده اند، امروز موفق هستند و حرف اول را در اقتصاد جهان می زنند، خاطر نشان کرد: در هر زمانی که به خود متکی بوده ایم، موفقیت های زیادی را به دست آورده ایم.

امروز آتش برجام به جان مردم افتاده است

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه آتش برجام امروز به جان مردم ایران افتاده است، و متأسفانه مسئولان نیز به طور گسترده پیگیر مشکلات مردم نیستند، تصریح کرد: در خصوص برجام که البته کلاه بسیار گشادی نیز بر سر ایران رفت، اما مهمترین ویژگی که برای کشور به ارمغان آورد، این بود که، مردم فهمیدند آمریکا قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته قوای سه گانه در تراز انقلاب اسلامی ظاهر نشده اند و کاخ نشینی ها افزایش پیدا کرده است، گفت: هیچ زمان یک کاخ نشین نمی تواند به فکر مردم باشد، لذا دشمنان اسلام و انقلاب از طریق فشارهای اقتصادی قصد دارند که مردم را تحت فشار قرار دهند تا به هدف شوم خود که همان براندازی نظام است، برسند.

امام جمعه سرایان ابراز داشت: هدف اپوزیسیون های خارج نشین نیز همین است، تا به هر طریق ممکن از جمله مطرح کردن مشکلات اقتصادی، ذهنیت مردم را نسبت به انقلاب بدبین و امیدواری آن ها را کم رنگ کنند.

اقتصاد کشور به بدترین شرایط دوران خود در 40 سال گذشته رسیده است

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه ترویج گفتمان امام(ره) و نفی وابستگی به غرب می تواند در برابر هجمه های بسیار گسترده دشمنان و وابستگان خارجی، تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: شرایط فعلی اقتصاد کشور به بدترین شرایط دوران خود در 40 سال گذشته رسیده، که راه کار آن تکیه بر درون و اتحاد بین مردم و مسئولان است.

وی در پایان گفت: مشکلات امروزی جامعه به دین، انقلاب و رهبری بر نمی گردد، بلکه به عهده مسئولین است، لذا اگر بخواهیم در مقابل تهاجم اقتصادی آمریکا مقابله کنیم، باید متحد باشیم.

سخن پایانی

خوی استکباری آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت بزرگ ایران هر روز بیشتر از روز قبل نمایان گر می شود و در همین یک هفته نیز شاهد انواع ترورها و جنایاتی هستیم که اگر آمریکا به طور مستقیم در آن دخیل نبوده اما به طور غیر مستقیم حضورشان دیده می شود.

متأسفانه با دیدن این همه جنایات آمریکا، اما هنوز افرادی در داخل هستند، که چشم خود را بر حقایق می بندند و همچنان در مقابل شیطان بزرگ دست دراز می کنند و عزت و شکوه خود را زیر سوال می برند.

همانطور که گفته شد شناساندن چهره واقعی آمریکا توسط روحانیون و اساتید دانشگاه ها برای نسل جوان امری ضروری است، لذا می طلبد تا اقدامات قابل ارزشی در این خصوص صورت گیرد.

 این کشور همانند 40 سال گذشته به راه خود ادامه خواهد داد و بهتر است برخی مسئولان به جای اعتمادهای پوشالی به غرب، به داخل و نیروی انسانی جوان مملکت تکیه کنند، زیرا پیشرفت کشور تنها با این مولفه ها رقم خواهد خورد، نه لبخند زدن در برابر بیگانگان.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha