سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه رامیان

حوزه/ حجت الاسلام طاهری گفت: عظمت و شأن حضرت معصومه(س) به سبب تلاش ها و جانفشانی هایی است که ایشان در راستای اهداف اسلامی پدر و برادر بزرگوارش متحمل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام حسین طاهری به مناسبت آغاز دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س)، در همایش رایحه نجابت که در کانون نعیم شهرستان رامیان برگزار شد، بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بعد از برادر بزرگوارش امام رضا(ع) در والاترین رتبه جای دارد.

موسس مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ضمن بیان فضیلت ثواب زیارت کریمه اهل بیت(س) و عظمت مقام و منزلت ایشان، افزود: عظمت و شأن حضرت معصومه(س) به سبب تلاش ها و جانفشانی هایی است که ایشان در راستای اهداف اسلامی پدر و برادر بزرگوارش متحمل شدند.

امام جمعه شهرستان رامیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز ملی دختران، اظهار داشت: امروزه که جامعه غربی در اوج سودجویی از زنان و دختران تلاش می کند، توجه به جایگاه دختران در روایات و سیره معصومین(علیهم السلام) از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که توجه به منابع اسلامی، جایگاه والای دختران در اندیشه اسلامی را نشان می دهد، افزود: پیامبرعظیم الشأن اسلام(ص) از دختران به باقیاتالصالحات تعبیر می کنند، همچنین امام صادق(ع) می فرمایند: پسران نعمت و دختران حسنه هستند؛ خداوند از نعمت ها سوال می کند و به حسنه ها پاداش می دهد.

وی برگزیده شدن دختران در سنین کودکی برای عبادت را نشانه فضیلت بیشتر آنان برشمرد و بیان کرد: دختر در 9 سالگی شرایط ارتباط با خدا را پیدا می کند که این یک توفیق و عنایت الهی برای دختران است.

موسس مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان تصریح کرد: در بیان ارزش و جایگاه دختران همین بس که خداوند به بهترین مخلوق خود یعنی حضرت محمد(ص)، به عنوان مزد رسالت، دختری را هدیه می کند که در شان ایشان سوره کوثر نازل شد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که خداوند سه صفت از صفات مهمِ خود را در وجود زنان قرار داده است، عنوان کرد: خالقیت، مربیگری و مهر و محبت از آن جمله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha