جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میثم عباسپور

حوزه/دبیر چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف استان کردستان گفت: همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات در شهر سنندج، محافل انس با قرآن در دیگر شهرستان های استان برگزار شد.

حجت الاسلام میثم عباس پور، دبیر چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف استان کردستان،در حاشیه این مسابقات، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در اردوگاه «سلیمان خاطر»، گفت: برندگان این دوره می توانند در مسابقات کشوری که شهریورماه در اراک برگزار می شود، شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآن کریم در استان کردستان نسبت به دوره های گذشته تفاوت هایی داشت، افزود: یکی از ویژگی های مسابقات قرآنی امسال این است که هیئت داوران در سالن مسابقات حضور ندارند.

دبیر چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف استان کردستان تاکید کرد: همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات استانی قرآن در شهر سنندج، محافل انس با قرآن کریم در دیگر شهرستانهای استان کردستان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عباسپور ادامه داد: در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم، نمایشگاه قرآنی به عنوان « انقلاب قرآنی» دایر شده است. در این نمایشگاه به دستاوردهای 4 دهه انقلاب اسلامی در زمینه توسعه فعالیت های  قرآنی پرداخته شده است.

وی بیان داشت: شعار امسال مسابقات قرآنی که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برگزار می شود، « هر قرآنی یک وقف قرآنی» می باشد.

این مسئول فرهنگی در پایان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی ویژه وقف در حاشیه این مسابقات، عنوان کرد: مهمترین خروجی برگزاری مسابقات قرآن این است که از یک سو باعث ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و منش قرآنی در جامعه شده و از سوی دیگر اینکه جوانان و نوجوانان که در معرض خطر تهاجم فرهنگی دشمنان دین خود قرار دارند را به سمت قرآن و معنویت سوق می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha