شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نظامیان اسرائیل ۷۰ درخت زیتون را در دره اردن از ریشه درآوردند

حوزه/ در راستای تلاش صهیونیست ها برای بیرون راندن فلسطینیان، روز گذشته نظامیان اسرائیل ۷۰ درخت زیتون متعلق به یک باغدار فلسطینی را در ناحیه دره اردن از ریشه درآوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، نظامیان ارتش اسرائیل روز گذشته 70 اصله درخت زیتون متعلق به باغداران فلسطینی را در ناحیه دره اردن در منطقه شمالی کرانه باختری اشغالی از ریشه درآوردند.

معتز بشارت، یک مقام فلسطینی مسئول در دره رود اردن اعلام کرده که مقامات اسرائیلی فرم اخطاری به وی داده اند که در آن نوشته شده این 70 درخت زیتون باید از ریشه درآورده شوند؛ زیرا این درخت ها در یک منطقه باستان شناسی اسرائیلی ها کاشته شده اند.

بشارت تایید کرد که این درختان زیتون متعلق به نجیب ترکی فقه، یکی از ساکنین فلسطینی این منطقه هستند.

بشارت تاکید کرد که نیروهای اسرائیلی تاکنون به بهانه های واهی مشابه، ده ها هکتار زمین متعلق به ساکنان فلسطینی در این منطقه را مصادره کرده اند تا شهرک های یهودی نشین را در این زمین ها بنا کنند.

گفتنی است دره اردن، یک سوم منطقه اشغالی کرانه باختری را تشکیل داده و 88% از زمین های آن به عنوان منطقه «سی» تحت کنترل کامل نظامی اسرائیل قرار دارد.

لازم به ذکر است سازمان های حقوق بشر بین المللی بارها اقدامات صهیونیست ها برای هدف قرار دادن فلسطینیان در دره اردن، از مصادره اموال آن ها  گرفته تا آواره سازی خانواده هایشان به بهانه تمرینات نظامی و تخریب منازل  مردم را، نقض حقوق بشر بین المللی اعلام کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha