جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زهرا رضایی

حوزه/ رئیس جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی بوشهر گفت: مشارکت فعال بانوان فرهیخته و تاثیرگذار جامعه هدف مهم جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی است.

زهرا رضایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، در مورد تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته و ساز و کار حاکم بر آن، گفت: این جمعیت یکی از مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که با هدف تلاش در جهت مشارکت فعال بانوان فرهیخته و تاثیرگذار شکل گرفته است و یکی از برنامه‌های اصلی آن این است که حلقه انتقال برنامه‌های کلان به سطوح خرد اجتماعی باشد.

وی افزود: این جمعیت بر مبنای منویات مقام معظم رهبری، و بر اساس وظایف ذاتی خود و طبق قوانین فرادستگاهی، برای شرکت فعال زنان در عرصه فرهنگ دینی ساز وکارهایی را طراحی و به مرحله اجرا در آورده است که شناسایی بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی و معرفی شخصیت و آثار فاخر ایشان به جامعه یکی از همین موارد است.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر  بیان داشت: جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی نهادی است دینی و دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صورت مردمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اهداف و سیاستهای حاکم بر این جمعیت گفت: اهداف این جمعیت بسیار دقیق و علمی تدوین شده است که از آن جمله می‌توان به احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان و شناسایی، رصد و اولویت دهی به آسیب ‌ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان استان اشاره کرد.

رضایی افزود: همچنین زمینه‌سازی جهت هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی عرصه فرهنگ دینی استان و کادرسازی و توانمندسازی بانوان اثر بخش فرهنگی استان به منظور سوق دادن آنها به سمت الگودهی و الگوسازی بر مبنای آموزه‌های اسلامی از دیگر اهداف این جمعیت است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر به ترکیب و اعضای آن اشاره کرد و ابراز داشت: اعضای این جمعیت، بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی استان است که تمایل به فعالیت در چارچوب اساسنامه را داشته و عضویت ایشان مورد تایید اعضای شورای استانی و شورای مرکزی باشد؛ تعداد اعضای این جمعیت البته طبق اساسنامه نباید از ۳۰ نفر کمتر باشد، همچنین اعضای جمعیت بر اساس تخصص و علاقه‌مندی خود در یکی از کارگروه‌های تخصصی جمعیت عضو می‌ شوند.

رضایی اصافه کرد: اعضای این جمعیت از میان تخصص‌های مختلف و بر اساس ویژگی هایی و با معرفی و تشخیص شورای استانی و تایید شورای مرکزی انتخاب و تعیین می شوند.

وی کسب مقام و رتبه برتر کشوری، استانی، و یا شهرستانی در زمینه فرهنگ دینی و نیز تالیف کتاب و یا مقالات چاپ شده در حوزه فرهنگ دینی، فعالیتهای گسترده فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، تبلیغی، مشاوره‌ای و مدیریتی و برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و سطح سه حوزوی و همچنین دارا بودن آثار، طرح‌ها، و ایده‌های برتر ملی و استانی در زمینه حل معضلات، بهبود و ارتقای وضعیت فرهنگ دینی بانوان و داشتن فعالیت تشکیلاتی در حوزه فرهنگ دینی را از جمله این ویژگی ها عنوان کرد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر با اشاره به نحوه عضوگیری جمعیت گفت: جمعیت آمادگی عضوگیری از کلیه بانوان تاثیرگذار و فعال در عرصه‌های مختلف را دارا باشد. بانوان می‌توانند با مراجعه به امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در شهرستان‌ های استان نیز این دفتر دارای رابط است که بانوان می‌توانند به دفاتر اداه کل تبلیغات شهرستان ها مراجعه نمایند.

رضایی به کارگروه‌ های این جمعیت پرداخت و گفت: جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر دارای پنج کارگروه تحکیم بنیان خانواده و عفاف و حجاب، اخلاق و تعمیق باورهای دینی، سواد رسانه، کارگروه شعار سال و کارگروه آسیب‌های اجتماعی است. ان‌شاءالله در سطح استان این کارگروه ها را با مشارکت بانوان علاقمند و باتجربه، فعال می‌شوند و شاهد خدمات این کارگرو‌ههای فرهنگی خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان از لحاظ ساختاری چه ارتباطی با سازمان مرکزی دارد گفت: در دفتر مرکزی سازمان یک شورای مرکزی تشکیل شده که اعضای آن عبارتند از معاون امور فرهنگی و تبلیغ، مدیر کل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نو، رئیس گروه برنامه‌ریزی اقشار اجتماعی، کارشناس سازماندهی بانوان، و هفت نفر از منتخبین اعضای جمعیت بانوان استان ‌ها که ریاست این شورا به عهده معاون امور فرهنگی و تبلیغ است. در واقع این شورا وظیفه سیاست‌گذاری‌های کلان و جاری جمعیت بانوان منتخب را به عهده دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha