سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدرسه کوثر ابرکوه

حوزه/ محقق حوزه دین اولین زیرساخت برای تربیت فرزند را لقمه حلال دانست و گفت: باید در بحث فرزند آوری فکر خود را به مسائل زیر بنایی متوجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام حسین امیری، در جمع طلاب، کارکنان و اساتید مدرسه علمیه خواهران کوثر ابرکوه و در نشست پژوهشی با عنوان «بررسی ابعاد تعدد فرزند در جامعه امروز»  به تشریح ضرورت افزایش نسل  در جامعه اسلامی پرداخت.

وی به واکاوی ابعاد مسئله فرزند آوری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل شیعه و نیز فرمایشات ایشان که فرزندآوری را از مهمترین مجاهدت های زنان و وظایف زنان می دانند پرداخت.

این  محقق دینی بایادآوری آیات و روایات مربوط به مسئله رزق بیان کرد: خداوند در سوره ذاریات می فرماید « إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ »یعنی هماناخداوند است آن روزى رسانِ نيرومندِ استوار و یا در سوره عنکبوت فرموده«یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ»یعنی خداوند براى هر كس از بندگانش كه بخواهد روزى را مى‌گسترد و یا در سوره زخرف می فرماید« نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا»ما معیشت آنها را در حیات دنیا در میانشان تقسیم كردیم و در سوره هود فرموده است:« وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها» هیچ جنبنده‏اى در زمین نیست مگر اینكه روزى او بر خداست .

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه بحث تورم و مشکلات اقتصادی نمی تواند در رزق افراد دخیل باشد؛ تصریح کرد: مقدار رزق هر فرد معین استو در واقع  انسان فرصت استفاده از آن را پیدا می کند و تا آن رزق به انسان نرسد؛ عالم ماده را ترک نمی کند.

وی ادامه داد: ترس از گرسنگی مربوط به زمان حاضر و ترس از فقر مربوط به زمان آینده است و این ترس ناشی از بی اعتمادی ما نسبت به خداوند و ضعف توحید ماست.

کارشناس دینی  با ابراز تأسف از اینکه ما رزق را به علل و اسباب مادی گره زده ایم و برای توحید، حسابی باز نکرده ایم، گفت: تورم مخصوص زمان ما نیست و در همه ادوار وجود داشته است و باید در بحث فرزند آوری  فکر خود را به مسائل زیر بنایی متوجه کنیم.

حجت الاسلام امیری اولین زیر ساخت برای تربیت فرزند را لقمه حلال بیان کرد و گفت:  نامگذاری فرزندان به نام های نیکو و نام اهل بیت تاثیرات زیادی در مسئله رزق آن ها و همچنین ولایت تکوینی این ذوات مقدسه دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha