شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زنان در دفاع مقدس

حوزه/ نویسنده کتاب و رمان دفاع مقدس گفت: از مراکز و نهادهای فرهنگی کشور انتظار می رود که بیش از پیش به تبلیغ و ترویج کتب حوزه دفاع مقدس اعم از داستان و رمان و دیگر شاخه ها بپردازند.

مرضیه نفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نویسنده های حوزه ادبیات دفاع مقدس باید به گونه ای قلم بزنند که قصه زندگی را برای مردم روایت کنند و در این خصوص به دنبال ابتکار عمل باشند.

وی افزود: بی شک کلیشه نویسی و پرداختن بدون عیب و ایراد به شخصیت ها به طوری که آن ها را انسان هایی کاملاً پاک و معصوم نشان دهیم از جمله مباحثی است که باعث زدگی مخاطب در این عرصه می شود.

این بانوی نویسنده و رمان نویس همچنین با تاکید بر این که نهادها و مراکز فرهنگی باید به خوبی به معرفی آثار دفاع مقدس بپردازند، گفت: یکی از این کارها که تا حدودی باعث دیده شدن کتاب ها و رمان های دفاع مقدسی می شود، برگزاری نشست های نقد و بررسی این قبیل آثار است و این که در رسانه ها نیز انعکاس خوبی پیدا کند.

وی با بیان این که سال های دفاع مقدس دارای بهترین و جذاب ترین سوژه ها برای خلق آثار هنری به خصوص در زمینه فیلم و سریال است، ابراز داشت: از این حیث بنده معتقدم که در ساخت بسیاری از فیلم ها و سریال ها از کتاب ها و رمان های دفاع مقدس به خوبی می توان استفاده کرد، چرا که این ها دارای قصه ها و خاطرات جذابی از شهدا و رزمندگان هستند که قطعاً برای نسل امروز هم شنیدن و دیدن آن ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha