شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ راهپیمایی ضد استکباری یوم الله ۱۳ آبان در قم-۲

حوزه /حاج محسن، پیرمرد۶۰ ساله یکی از مغازه داران خیابان ارم است، برای اینکه از جمعیت و جوانان نسل امروزی که شعار می دادند« وای اگر رهبری اذن جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند جوابم دهد»، عقب نماند، کرکره مغازه را پایین کشید، وارد جمعیت جوانان نسل چهارمی شد و همین شعار را تکرار می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، راهپیمایی دانش آموزی و دانشجویی که هر ساله در تهران پایتخت کشور به دلیل تسخیر لانه جاسوسی امریکا به وسیله دانشجویان پیروان خط امام راحل در سال 57 در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران برگزار می شود، اما امسال و این سالها به دلیل مسائل بسیاری از جمله سخنان ترامپ مبنی بر شروع تحریم همه جانبه نفتی علیه ایران،  اهمیت دو چندان پیدا کرد.

این اهمیت در تهران آن قدر زیاد بود که براساس خبرهای دریافتی 4 هزار تصویر بردار، عکاس، خبرنگار داخلی و خارجی برای پوشش آن اعلام آمادگی کردند.

اهمیت خاص راهپیمایی امسال باعث شد برگزار کنندگان آن، شعار« 13 آبان مشق استکبار ستیزی یک ملت» را برای آن انتخاب کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز(شنبه) در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار با اشاره به شکست شیطان بزرگ در تحقق هدف اصلی توطئه های ۴۰ سال اخیر آن یعنی بازگشت به سیطره دوران رژیم ستم شاهی در ایران تأکید کردند: افول آمریکا به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده اما از سوی دیگر ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده ای درخشان و به مراتب بهتر را در پیش دارد.

ایشان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان درسال 58  را در واقع سیلی متقابل ملت ایران به آمریکا عنوان کردند، افزودند: سیلی خوردن و تحقیر آمریکا نتیجه قدرتی است که انقلاب اسلامی به مردم ایران داده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری افول آمریکا به کسانی که به سازش با آمریکا گرایش دارند، افزودند: بیهوده نقشه بی اساس و بی پایه نکشید، زوال آمریکا یک واقعیت است.

این راهپیمایی در شهر قم، شهر کریمه اهل بیت(ع) و شهر مراجع، علما وحوزه با حضور سیل انبوه جمعیت و بعضی توریست های خارجی همراه بود.

با دقت در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) که محل سخنرانی و تجمع مردم قم به مناسبت 13 آبان بود، در لابلای مردم ایرانی، حضور چند توریست آلمانی خود نمایی می کرد.

این افراد با دوربین های که در دست داشتند، سعی می کردند، این جوشش و خروش ملت را ( نشنیده بگیرید البته بفهمی و نفهمی) با لنز دوربین های خود ثبت کنند.

اگر چه این توریست های آلمانی هیچ سنخیتی با استکبار ستیزی نداشتند و تازه وقتی مترجم از حضور مردم ایران در روز 13 آبان و شعار مرگ بر امریکا برای آنها می گفت« هیچ تفاوتی برای آنها نمی کرد»، فقط سرشان را تکان می دادند.

از اینها که بگذریم به منظره ای  در خیابان ارم منتهی به حرم می رسی که چند جوان آفریقایی که پلاکارهای« هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»  و « مرگ برامریکا»، اما بهتر از همین توریست های آلمانی به ظاهر اهل تمدن می رسی، که در دست داشتند و فریاد می زدند.

این نشان می دهد که انقلاب امام راحل باعث بیداری قلب مستضعفان جهان در برابر ظالمین و جبهه استکبار بوده ولی در همین دنیا، انسانها و دولت های به ظاهر تمدنی هم قرار دارند که حاضرند انواع ذلت و خواری را بپذیرند و فقط زندگی کنند چون دولت هایشان جرأت مخالفت و« نه» گفتن به امریکا را ندارند.

امروز اما مردم قم از کوچک و بزرگ، از روحانی، بازاری، مسئول و امام جمعه آمده بودند در پیروی از ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب فریاد بزنند و بگویند«  تا 25 سال دیگر آینده، چیزی به نام رژیم صهیونیست وجود ندارد».

امروز فرزندان، نسل چهارم و نسل های بعدی انقلاب و حتی کودکان در گهواره ولی همراه مادرانشان آمده بودند تا در تبعیت از سخنان بنیان گذار کبیر انقلاب بگویند« دنیا بداند هر گرفتاری سر مردم می آید بخاطر امریکا است».

حاج محسن، پیرمرد60 ساله یکی از مغازه داران خیابان ارم است، برای اینکه از جمعیت و جوانان نسل امروزی که شعار می دادند« وای اگر رهبری اذن جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند جوابم دهد»، عقب نماند، کرکره مغازه را پایین کشید، وارد جمعیت جوانان نسل چهارمی شد وهمین شعار را تکرار می کرد

می گفت: از زمانی که خودم، انقلاب و امام راحل را شناختم، حضور را در راهپیمایی به هر عنوانی را وظیفه و در دفاع از رهبر انقلاب دانستم و حتی به نوه و فرزندان خودم هم برای حضور و دفاع از رهبری توصیه می کردم.

با لهجه زیبای قمی می گفت: از تو چه پنهان ولی خدا می داند، آن زمان که جوان بودم، انقلاب و بعد جریان تسخیر لانه جاسوسی پیش آمد، همیشه در همه مسائل پیش قدم بودم و تمام تلاش ام این بود حرف امام راحل زمین نماند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنران این راهپیمایی در حرم گفت: امروز مردم قم و کشور با همه وجود همه تحریمهای بد خواهان داخلی و خارجی، فشار اقتصادی و بی کاری که ناشی از سوء مدیریت مسئولین  کشور ودر اثر بی توجهی به مسئله اقتصاد مقاومتی ایجاد شده ولی به پیروی از ولایت فقیه به میدان آمدند تا این حضورشان را به رخ دنیا بکشانند.

 

وی افزود: امروز اما مردم درکشور ثابت کردند در این اوضاع بد اقتصادی لحظه ای از آرمانهای امام راحل و انقلاب عقب نشینی نمی کنند اما آیا این سزوار است بعضی از مسئولین نسبت به مسائل بی کاری کشور و اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی که تنها راه نجات کشور از مشکلات است، بی تفاوت باشند.

امروز همه آمده بودند تا از خیل و سیل شعار دهنده گان « هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» عقب نمانند تا باردیگر با شهدا و امام راحل  هم پیمان و هم قسم شوند تا آخرین لحظه خون دست پیروی از رهبرشان بر نخواهند داشت.

این راهیپمایی بازتابهای گسترده ای در رسانه های آن ور آبی به همراه داشتند در این رسانه آمده است« مردم ایران اسلامی با وجود همه تحریمها اسلامی در سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58،  در جلوی ساختمان لانه جاسوسی امریکا در تهران تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند و شعار «مرگ برامریکا» سر می دادنند. این تجمع در سایر شهرهای دیگر این کشور با حضور جوانان خشم گین برگزار شد.

 

تهیه و تنظیم:‌ قربان اسلامی نژاد

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha